Sa fii manager nu mai este suficient: cand devii un lider?
Data publicarii: Astazi, 15-06-2007 | HR/CariereIn cea mai mare parte a organizatiilor, indiferent de natura activitatilor desfasurate de acestea, accentul cade pe performanta, noteaza Curierul National. Un lucru aparent firesc, daca avem in vedere faptul ca insasi existenta companiei respective depinde de performanta, in special financiara, inregistrata intr-o anumita perioada de timp. In Romania, concentrarea asupra performantei a aparut, dupa cum a declarat Cristian Nistoreasa, general manager Wilson Learning, mai ales dupa 1989.
Acesta a fost momentul in care fostii patroni sau directori au devenit "manageri", iar intregul proces de coordonare a activitatii unei companii a capatat titlul importat de "management". Totul a inceput sa fie pus sub semnul planificarii, si, odata cu aceasta, au aparut o serie de alti termeni importati, precum "obiective", "strategii", "tactici", "instrumente", si, concomitent cu toate acestea, nesuferitele "deadline-uri" si "grile de evaluare". Rezultatul tuturor acestor schimbari a fost, intr-adevar, performanta, insa, pe langa aceasta, si presiunea asupra angajatilor.
Pana acum, organizatiile nu au pus accentul asupra oamenilor
In acest context, in cadrul evenimentului organizat marti de Wilson Learning, pe tema "Leading in challenging times", Anca Harasim, director executiv al American Chamber of Commerce, a aratat ca, pana acum, "Principala concentrare nu a cazut in mod principal asupra elementului uman". De ce este acesta un mod defectuos de abordare? Cat se poate de simplu. Planificarea poate avea un efect imediat asupra imbunatatirii pe termen scurt a performantei organizatiei, dar ea nu este suficienta pentru a asigura un climat favorabil pentru membrii unei companii, astfel incat sa se contribuie la bunastarea pe termen lung a acesteia.
Schimbarile esueaza pentru ca managerii nu stiu sa asculte
In aceste conditii, a aratat Harasim, "80% dintre schimbarile implementate la nivel organizational esueaza. 75% dintre acestea sunt cauzate de leadership-ul defectuos". Motivul principal pentru aceasta rata alarmanta a esecului? Ei bine, s-ar parea ca cea mai mare parte a pilonilor principali dintr-o organizatie nu stiu sa-si asculte angajatii, astfel incat sa implementeze eficient procesele de schimbare. Asa se face ca deciziile se impun de sus, in mod automat aproape, lasand in urma oameni dezorientati, care incearca, dar nu reusesc intotdeauna, sa se adapteze la ceea ce a creat o ruptura in mediul lor natural de activitate. Acesta este motivul pentru care este nevoie de o schimbare structurala de perspectiva la nivelul organizatiilor. Aceasta s-ar traduce printr-o transformare vizibila a culturii organizationale, printr-o mutare a accentului de pe elementele "hard" ale acesteia - partea financiara, in mod special - pe cele "soft" - valori si comportamente.
Scopul acestei modificari de perspectiva? Integrarea in mod natural a schimbarii in mediul de lucru al membrilor unei companii, astfel incat acestia sa nu aiba sentimentul pierderii, ceea ce ar afecta, in mod inevitabil, activitatea generala a organizatiei.
Esential este sa-ti ajuti oamenii sa-si valorifice abilitatile
La randul sau, Mike Poulson, managing director pentru Europa al Wilson Learning, a remarcat cat de important este pentru o organizatie sa contribuie la bunastarea nu numai financiara, dar si psihica, a angajatilor sai, astfel incat sa se transforme in companii in care oricine ar vrea sa lucreze. "Daca nu poti intra in competitie pentru a-ti atrage si retine angajatii, vei pierde", a subliniat acesta. "In mod esential, totul consta in a ajuta oamenii, de pe intreaga linie a piramidei organizationale, sa-si dezvolte abilitatile astfel incat sa poata concura in acest mediu provocator", a adaugat Poulson.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an