Revistele pentru femei, cea mai buna afacere din presa scrisa
Data publicarii: 21-06-2007 | MediaPiata aparuta la sfarsitul anilor '90 a crescut din 2004 cu peste 100.000 de exemplare, noteaza Adevarul. Daca Ringier Romania este primul investitor in piata romaneasca de media, prin achizitia "Capital", in 1992, data de nastere a presei moderne romanesti este 1 octombrie 1995, aceeasi cu aparitia glossy-ului de femei "Avantaje", editat de RPG, devenit ulterior Edipresse-AS. Revistele luxoase de femei sunt gaini cu oua de aur pentru trusturile romanesti de presa si o delectare pentru cititoare.
Publicatiile de acest tip sunt denumite cu un atribut anglo-saxon, imposibil de echivalat in romana: glossy, adica lucios sau matasos. Numele poate parea bizar si neesential nespecialistilor, insa studii serioase au dovedit ca printre motivatiile principale de cumparare a unor reviste ca "Unica", "Playboy" sau "Avantaje" se numara calitatea suprafetei pe care sunt imprimate cuvintele si imaginile, placuta la pipait.
Glossy-urile de femei reprezinta poate cea mai rentabila afacere de presa scrisa din Romania. La tiraje vandute situate intre 30.000 si 50.000 de exemplare si pret de coperta de 4-7 RON, ele aduc venituri considerabile din publicitate, care au inceput sa depaseasca 100.000 de euro pe numar candva pe la jumatatea lui 2002.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut