Revistele pentru femei, cea mai buna afacere din presa scrisa

Data publicarii: 21-06-2007 | Media

Piata aparuta la sfarsitul anilor '90 a crescut din 2004 cu peste 100.000 de exemplare, noteaza Adevarul. Daca Ringier Romania este primul investitor in piata romaneasca de media, prin achizitia "Capital", in 1992, data de nastere a presei moderne romanesti este 1 octombrie 1995, aceeasi cu aparitia glossy-ului de femei "Avantaje", editat de RPG, devenit ulterior Edipresse-AS. Revistele luxoase de femei sunt gaini cu oua de aur pentru trusturile romanesti de presa si o delectare pentru cititoare.

Publicatiile de acest tip sunt denumite cu un atribut anglo-saxon, imposibil de echivalat in romana: glossy, adica lucios sau matasos. Numele poate parea bizar si neesential nespecialistilor, insa studii serioase au dovedit ca printre motivatiile principale de cumparare a unor reviste ca "Unica", "Playboy" sau "Avantaje" se numara calitatea suprafetei pe care sunt imprimate cuvintele si imaginile, placuta la pipait.

Glossy-urile de femei reprezinta poate cea mai rentabila afacere de presa scrisa din Romania. La tiraje vandute situate intre 30.000 si 50.000 de exemplare si pret de coperta de 4-7 RON, ele aduc venituri considerabile din publicitate, care au inceput sa depaseasca 100.000 de euro pe numar candva pe la jumatatea lui 2002.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: