Revistele pentru femei, cea mai buna afacere din presa scrisa
Data publicarii: 21-06-2007 | MediaPiata aparuta la sfarsitul anilor '90 a crescut din 2004 cu peste 100.000 de exemplare, noteaza Adevarul. Daca Ringier Romania este primul investitor in piata romaneasca de media, prin achizitia "Capital", in 1992, data de nastere a presei moderne romanesti este 1 octombrie 1995, aceeasi cu aparitia glossy-ului de femei "Avantaje", editat de RPG, devenit ulterior Edipresse-AS. Revistele luxoase de femei sunt gaini cu oua de aur pentru trusturile romanesti de presa si o delectare pentru cititoare.
Publicatiile de acest tip sunt denumite cu un atribut anglo-saxon, imposibil de echivalat in romana: glossy, adica lucios sau matasos. Numele poate parea bizar si neesential nespecialistilor, insa studii serioase au dovedit ca printre motivatiile principale de cumparare a unor reviste ca "Unica", "Playboy" sau "Avantaje" se numara calitatea suprafetei pe care sunt imprimate cuvintele si imaginile, placuta la pipait.
Glossy-urile de femei reprezinta poate cea mai rentabila afacere de presa scrisa din Romania. La tiraje vandute situate intre 30.000 si 50.000 de exemplare si pret de coperta de 4-7 RON, ele aduc venituri considerabile din publicitate, care au inceput sa depaseasca 100.000 de euro pe numar candva pe la jumatatea lui 2002.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză