Uniunea Europeana vrea sa-si educe financiar cetatenii
Data publicarii: 25-06-2007 | Finante-BanciPentru foarte multe persoane un credit, o pensie sau chiar utilizarea unui card, reprezinta o ecuatie cu multe necunoscute. Si este normal sa fie asa. Insa utilizarea acestor elemente ale lumii moderne ar usura viata multora dintre noi. Secretul sta evident in informare. Bineinteles ca informarea nu face totul, de exemplu, pentru a obtine unui credit nu este suficient sa afli de existenta lui, criterile de eligibilitate sunt altele, dar sunt multe lucruri pe care consumatorul obisnuit ar trebui sa le stie.
In prezent, Comisia Europeana (CE) reexamineaza piata unica pentru a se asigura ca politicile sale sunt adaptate secolului XXI. Raportul intermediar catre Consiliul European de primavara defineste noua abordare cu privire la utilizarea instrumentelor pietei interne, concentrandu-se asupra cresterii bunastarii consumatorului, potrivit datelor CE. In pofida progreselor semnificative din ultimii ani, de concretizare a unei pietei unice pentru serviciile financiare, studiile au demonstrat ca integrarea serviciilor financiare cu amanuntul pare a nu-si fi atins inca potentialul, iar competitia pare insuficienta in anumite domenii. Bazandu-se pe Cartea Alba a Comisiei privind serviciile financiare 2005-20102, pe rezultatele anchetei sectoriale a Comisiei cu privire la serviciile bancare cu amanuntul si pe raportul intermediar privind asigurarile comerciale, Cartea verde isi propune sa consolideze si sa aprofundeze modul in care intelegem problemele intampinate de consumatori si industrie in domeniul serviciilor financiare cu amanuntul si sa stabileasca domeniul de aplicare si posibilele obstacole pentru viitoare initiative in acest domeniu.
Mai exact, serviciile financiare cu amanuntul la care se refera aceasta Carte Verde sunt: conturile curente, platile, creditele personale, ipotecile, economiile, pensiile, investitiile si produsele de asigurari, atunci cand sunt oferite consumatorilor individuali, inclusiv micilor investitori. Aceste produse sunt esentiale pentru viata de zi cu zi a cetatenilor UE, prin faptul ca incearca sa faciliteze participarea lor deplina la activitatea economica, sa le ofere posibilitatea de a planifica pe termen lung si sa ii protejeze in situatii imprevizibile.
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut