Retailerii nemti investesc sute de milioane euro in extinderea pe piata romaneasca
Data publicarii: 26-06-2007 | EconomieMarile marci nemtesti ale retailului international, precum Kaufland, Lidl, Metro, Selgros sau Plus Discount, si-au bugetat pe temen mediu, investitii de sute de milioane euro pentru extinderea propriilor lanturi de magazine de pe piata romaneasca, potrivit informatiilor companiilor.
In urmatorii patru ani, grupul german Lidl & Schwarz planuieste sa deschida in Romania, 15-20 magazine pe an, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ zece milioane euro, potrivit unor informatii anuntate luni de companie intr-o conferinta de presa. Grupul isi amanase anul trecut intrarea pe piata romaneasca datorita pretului ridicat al terenurilor de la noi din tara, dar a decis sa-si reia planurile de expansiune datorita potentilalului economic foarte mare.
Reteaua germana de magazine de tip discount Kaufland a anuntat ca va investi in acest an circa 130 de milioane de euro in deschiderea a 16 hipermarketuri pe piata romaneasca. Compania a investit, pana in prezent, in Romania, aproximativ 330 milioane euro in cele 27 hipermarketuri ale retelei. Kaufland a planuit ca pe termen lung sa deschida aproximativ 50 de unitati noi, in principal in orasele mici si mijlocii, in urma unor investitii de 500 milioane euro. Kaufland a intrat pe piata romaneasca in 13 octombrie 2005, cand a deschis un magazin in zona Bucur-Obor din Bucuresti.
Retailerul nemtesc Metro Cash & Carry Romania nu are in vedere deschiderea altor magazine anul acesta, ci se va concentra pe atragerea de noi clienti prin consolidarea si modernizarea magazinelor deja existente. Compania a inceput lucrarile de modernizare a centrelor de distributie din Cluj Napoca si Suceava ce vor fi terminate aproximativ in toamna acestui an, dupa ce a investit 4,3 milioane euro pentru modernizarea magayinului Metro Cash & Carry Militari. In prezent, reteaua de magazine Metro Cash & Carry Romania numara 23 de centre de distributie in marile orase din tara.
Reteaua germana de magazine de tip discount, Plus, detine in Romania 40 magazine, investitia medie pentru un supermarket fiind de 1,5 milioane euro. Compania va continua programul de expansiune la nivel national in toate orasele cu peste 20.000 de locuitori, urmand ca pana la sfarsitul lui 2007 sa mai inaugureze in jur de 20 de magazine noi.
Lantul de magazine de bunuri de larg consum, Selgros Cash&Carry opereazain Romania prin 16 magazine, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ 15 milioane euro. Reteaua Selgros detine in prezent, centre comerciale in Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Targu Mures, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timisoara, Craiova, Bacau si Constanta. Selgros Cash&Carry are ca asociati concernele germane Rewe Gruppe Koeln si Otto-Versand Hamburg si a intrat pe piata romaneasca in 2001, prin deschiderea primului magazin la Brasov unde se afla si sediul administrativ.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză