Ce fel de termopane prefera romanii
Data publicarii: 27-06-2007 | AfaceriIn Romania, afacerile cu tamplaria din termopan merg de cativa ani ca pe roate facand profituri de ordinul sutelor de milioane de euro. Conform unui studiu realizat recent, producatorii estimeaza ca piata tamplariei termoizolante si, implicit, achizitiile de profile din PVC si aluminiu vor creste in medie cu 24,2% in 2007.
Potrivit studiului de piata, 64% dintre respondenti au preconizat o crestere ponderata sub 25% a afacerii lor in 2007 fata de 2006, in timp ce 27% din companiile intervievate au estimat o crestere optimista, cifrata intre 25%-50% in 2007. In prezent, pe piata exista un numar de peste 40 de marci de profile din PVC si mai mult de 20 de marci de profile din aluminiu. Primele opt marci de profile din PVC detin impreuna 76% din piata, in timp ce, pe piata tamplariei din aluminiu, primele sase marci de profile detin circa 83% din piata, cu mentiunea ca primii doi furnizori detin impreuna circa 55% din piata.
PVC bate aluminiul
In cadrul constructiilor rezidentiale, romanii au preferat in procent de 73% tamplaria termoizolanta din profilele PVC. Restul cotelor de piata sunt urmate de profilele din aluminiu (26,2%). Aceste doua tipuri de profile detin peste 99% din totalul pietei, restul (lemn, otel) inregistrand cote de piata foarte reduse. Nu au fost luate in calcul ferestrele clasice, care nu sunt dotate cu geam termoizolant, se arata in studiu.
In ceea ce priveste tamplaria PVC, sistemele de profile tricamerale sunt in continuare cele mai utilizate (45%), acest aspect fiind datorat in principal faptului ca sunt cele mai accesibile profile din punct de vedere financiar.
Piata este inca dominata de micii producatori de tamplarie, care au o capacitate de productie lunara de pana la 250 mp (24,4%). Aceasta capacitate de productie permite confectionarea tamplariei pentru a dota doua apartamente cu trei camere si dependinte pe zi. Aproximativ 22% din totalul producatorilor de tamplarie au o capacitate lunara de productie intre 250-500 mp/luna, circa 6% pot produce intre 500-750 mp/luna, si 30% au capacitati de productie mai mari de 750 mp/luna.
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut