Ce fel de termopane prefera romanii
Data publicarii: 27-06-2007 | AfaceriIn Romania, afacerile cu tamplaria din termopan merg de cativa ani ca pe roate facand profituri de ordinul sutelor de milioane de euro. Conform unui studiu realizat recent, producatorii estimeaza ca piata tamplariei termoizolante si, implicit, achizitiile de profile din PVC si aluminiu vor creste in medie cu 24,2% in 2007.
Potrivit studiului de piata, 64% dintre respondenti au preconizat o crestere ponderata sub 25% a afacerii lor in 2007 fata de 2006, in timp ce 27% din companiile intervievate au estimat o crestere optimista, cifrata intre 25%-50% in 2007. In prezent, pe piata exista un numar de peste 40 de marci de profile din PVC si mai mult de 20 de marci de profile din aluminiu. Primele opt marci de profile din PVC detin impreuna 76% din piata, in timp ce, pe piata tamplariei din aluminiu, primele sase marci de profile detin circa 83% din piata, cu mentiunea ca primii doi furnizori detin impreuna circa 55% din piata.
PVC bate aluminiul
In cadrul constructiilor rezidentiale, romanii au preferat in procent de 73% tamplaria termoizolanta din profilele PVC. Restul cotelor de piata sunt urmate de profilele din aluminiu (26,2%). Aceste doua tipuri de profile detin peste 99% din totalul pietei, restul (lemn, otel) inregistrand cote de piata foarte reduse. Nu au fost luate in calcul ferestrele clasice, care nu sunt dotate cu geam termoizolant, se arata in studiu.
In ceea ce priveste tamplaria PVC, sistemele de profile tricamerale sunt in continuare cele mai utilizate (45%), acest aspect fiind datorat in principal faptului ca sunt cele mai accesibile profile din punct de vedere financiar.
Piata este inca dominata de micii producatori de tamplarie, care au o capacitate de productie lunara de pana la 250 mp (24,4%). Aceasta capacitate de productie permite confectionarea tamplariei pentru a dota doua apartamente cu trei camere si dependinte pe zi. Aproximativ 22% din totalul producatorilor de tamplarie au o capacitate lunara de productie intre 250-500 mp/luna, circa 6% pot produce intre 500-750 mp/luna, si 30% au capacitati de productie mai mari de 750 mp/luna.
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI