Protectia Consumatorului propune modificarea contractelor pentru creditele de consum
Data publicarii: 29-06-2007 | Finante-BanciAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea modificarea contractelor pentru creditele de consum, in special informatiile precontractuale privind dreptul de reziliere, rambursare anticipata si penalizarile pentru intarzierile la plata. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea ca procesul de armonizare a cadrului legislativ din domeniul bancar cu normele europene sa se produca cat mai repede, astfel incat contractele pentru creditele de consum sa fie modificate.
"Romania a propus la nivelul Comisiilor Europene reglementarea aspectelor care au in vedere informatiile precontractuale in cazul contractelor de tip credit pentru consumatori", a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa presedeintele ANPC, Dan Vlaicu.
ANPC sustine introducerea, in anumite conditii, a cardurilor cu descoperit de cont in categoria contractelor de credit, furnizarea de informatii precontractuale, dar si aplicarea principiului tarii de resedinta a consumatorului in cazul companiilor care desfasoara activitati in tara de rezindeta a consumatorului.
"ANPC este implicata intr-un grup de lucru privind Biroul Roman de Credit, urmarind, in cadrul acestuia, respectarea drepturilor consumatorilor", a precizat Vlaicu.
El a mai spus ca Autoritatea e nemultumita de modul de functionare a acestui birou, din cauza timpului redus dupa care se face raportarea celor care intarzie cu platile (30 de zile) si a valorii reduse a sumei percepute pentru raportarea (10 lei).
"Modul de intocmire a contractelor pentru creditul de consum trebuie imbunatatit printr-o mai buna informare a consumatorilor. Suntem deja in discutii cu reprezentantii Biroului de Credite pentru a prelungi perioada de 30 de zile dupa care un cetatean care intarzie plata ratelor intra in baza lor de date", a spus Vlaicu.
Acesta considera ca cetatenii trebuie sa fie informati ori prin intermediul contractelor, ori in scris, de faptul ca in cazul in care nu nu-si achita sumele restante, timp de cinci ani acesta nu va mai putea accesa niciun fel de credit bancar."Clientii trebuie informati despre drepturile si obligatiile pe care le au", a conchis Vlaicu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025