Protectia Consumatorului propune modificarea contractelor pentru creditele de consum
Data publicarii: 29-06-2007 | Finante-BanciAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea modificarea contractelor pentru creditele de consum, in special informatiile precontractuale privind dreptul de reziliere, rambursare anticipata si penalizarile pentru intarzierile la plata. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea ca procesul de armonizare a cadrului legislativ din domeniul bancar cu normele europene sa se produca cat mai repede, astfel incat contractele pentru creditele de consum sa fie modificate.
"Romania a propus la nivelul Comisiilor Europene reglementarea aspectelor care au in vedere informatiile precontractuale in cazul contractelor de tip credit pentru consumatori", a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa presedeintele ANPC, Dan Vlaicu.
ANPC sustine introducerea, in anumite conditii, a cardurilor cu descoperit de cont in categoria contractelor de credit, furnizarea de informatii precontractuale, dar si aplicarea principiului tarii de resedinta a consumatorului in cazul companiilor care desfasoara activitati in tara de rezindeta a consumatorului.
"ANPC este implicata intr-un grup de lucru privind Biroul Roman de Credit, urmarind, in cadrul acestuia, respectarea drepturilor consumatorilor", a precizat Vlaicu.
El a mai spus ca Autoritatea e nemultumita de modul de functionare a acestui birou, din cauza timpului redus dupa care se face raportarea celor care intarzie cu platile (30 de zile) si a valorii reduse a sumei percepute pentru raportarea (10 lei).
"Modul de intocmire a contractelor pentru creditul de consum trebuie imbunatatit printr-o mai buna informare a consumatorilor. Suntem deja in discutii cu reprezentantii Biroului de Credite pentru a prelungi perioada de 30 de zile dupa care un cetatean care intarzie plata ratelor intra in baza lor de date", a spus Vlaicu.
Acesta considera ca cetatenii trebuie sa fie informati ori prin intermediul contractelor, ori in scris, de faptul ca in cazul in care nu nu-si achita sumele restante, timp de cinci ani acesta nu va mai putea accesa niciun fel de credit bancar."Clientii trebuie informati despre drepturile si obligatiile pe care le au", a conchis Vlaicu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer