Dracula, Comaneci si Hagi, insuficienti pentru promovarea Romaniei
Data publicarii: 05-07-2007 | MediaRomania trebuie sa promoveze pe piata externa mai mult decat mitul lui Dracula, Nadia Comaneci sau Hagi, trebuie sa ofere produse de calitate, a declarat, joi, ministrul de externe, Adrian Cioroianu, in cadrul reuniunii anuale a consilierilor economici din reteaua de promovare externa.
"Vom avea de pierdut daca in strainatate se va vorbi doar de fotbal, Nadia sau mitul lui Dracula. Riscam sa ramanem cantonati intr-o zona mitologica ce nu ne va aduce decat turisti straini interesati de mituri", a spus Cioroianu.
Ministrul de externe a adaugat ca Romania trebuie sa isi coreleze actiunile politice si culturale pentru sustinerea turismului romanesc in strainatate.
Guvernul i-a acuzat pe consilierii economici ai Romaniei in strainatate ca nu sustin indeajuns intreprinderile mici si mijlocii romanesti pentru a patrunde pe piata comuna europeana, motiv pentru care balanta comerciala a inregistrat un deficit de 40% in ultimii doi ani.
"Ne intalnim in fiecare an, impartim carti de vizita, avem tot felul de discutii despre ceea ce trebuie sa facem, dar 85% din aceste discutii nu au un rezultat vizibil in privinta balantei comerciale a Romaniei, care in ultimii doi ani a scazut cu 40%", a spus consilierul de stat Razvan Orasanu, care a transmis mesajul primului-ministru la reuniunea anuala a consilierilor economici din reteaua de promovare externa.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private