Dracula, Comaneci si Hagi, insuficienti pentru promovarea Romaniei

Data publicarii: 05-07-2007 | Media

Romania trebuie sa promoveze pe piata externa mai mult decat mitul lui Dracula, Nadia Comaneci sau Hagi, trebuie sa ofere produse de calitate, a declarat, joi, ministrul de externe, Adrian Cioroianu, in cadrul reuniunii anuale a consilierilor economici din reteaua de promovare externa.

"Vom avea de pierdut daca in strainatate se va vorbi doar de fotbal, Nadia sau mitul lui Dracula. Riscam sa ramanem cantonati intr-o zona mitologica ce nu ne va aduce decat turisti straini interesati de mituri", a spus Cioroianu.

Ministrul de externe a adaugat ca Romania trebuie sa isi coreleze actiunile politice si culturale pentru sustinerea turismului romanesc in strainatate.

Guvernul i-a acuzat pe consilierii economici ai Romaniei in strainatate ca nu sustin indeajuns intreprinderile mici si mijlocii romanesti pentru a patrunde pe piata comuna europeana, motiv pentru care balanta comerciala a inregistrat un deficit de 40% in ultimii doi ani.

"Ne intalnim in fiecare an, impartim carti de vizita, avem tot felul de discutii despre ceea ce trebuie sa facem, dar 85% din aceste discutii nu au un rezultat vizibil in privinta balantei comerciale a Romaniei, care in ultimii doi ani a scazut cu 40%", a spus consilierul de stat Razvan Orasanu, care a transmis mesajul primului-ministru la reuniunea anuala a consilierilor economici din reteaua de promovare externa.

NewsIn