Calatoriile de afaceri revitalizeaza turismul
Data publicarii: 06-07-2007 | TurismTurismul de afaceri, de sanatate, cultural, la care se adauga cel de aventura sunt principalele branduri care vor fi dezvoltare in viitor pentru a reprezenta impreuna Romania ca destinatie, atat pe plan extern, cat si intern, noteaza Adevarul. Autorii Masterplanului pentru dezvoltarea turismului national au identificat alte doua segmente care ar putea duce la individualizarea ofertei autohtone pe plan extern: ecoturismul si tinerii.
Romania poate deveni un jucator competitiv pe piata europeana a turismului de afaceri, care inregistreaza cresteri importante si in acest moment. Secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat, ieri, ca principalul brand pe care trebuie sa-l dezvolte Romania este cel al turismului de afaceri. Aceasta a mai informat ca trebuie sa se treaca de la promovarea turistica la implementarea unei politici de marketing adecvate, prin crearea de evenimente si participarea la targuri internatioane de turism. Mastreplanul de dezvoltare a turismului recomanda o serie de schimbari in abordarea marketingului si targhetarea pietelor in functie de oportunitatile pe care acestea le ofera.
Astfel, pietele prioritare pentru Romania sunt Germania, Austria, Italia, Franta, SUA, Germania, Rusia, Ungaria si Marea Britanie/Irlanda, in timp ce tarile scandinave, cele din Benelux si Pensinsula Iberica sunt tinte secundare. Documentul citat recunoaste ca ministerul care coordoneaza activitatea de turism nu are in prezent "o strategie clara bazata pe intelegerea deplina si aprofundata a caracteristicilor si tendintelor pietei pentru marketingul Romaniei".
Mai mult, mixul actual de marketing si promovare nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective specifice, activitati care "tind sa fie desfasurate in stil ad-hoc, dezordonat". Lucrurile nu stau bine nici la capitolul directii strategice pentru birourile de promovare din strainatate si nu se cunoaste impactul si eficienta programului de participare la targurile de turism din strainatate. Ca urmare, tour-operatorii de pe principalele piete-tinta nu au decat cunostinte superficiale despre Romania si oferta sa turistica. De altfel, nici imaginea sa nu este clara sau puternica.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București