Litoralul, noul punct ''fierbinte'' pe piata rezidentiala
Data publicarii: 09-07-2007 | ImobiliareDesi piata imobiliara autohtona exercita o atractie majora asupra investitorilor, fie ei straini sau romani, nu multi dintre acestia s-au inghesuit pana acum sa investeasca in rezidentialul de pe litoral. Initiativele la acest capitol sunt destul de putine - comparativ cu boom-ul ce se observa la nivelul Bucurestiului - si s-ar parea ca ele vin ca raspuns la cererea la randul ei scazuta. Iar motivul este cat se poate de evident.
Cine s-ar inghesui sa-si cumpere o casa de vacanta la Marea Neagra, cand tot mai multi romani prefera calitatea exceptionala si adesea pretul mai mic ale serviciilor din alte tari, ca Grecia sau, mai aproape de noi, Bulgaria? Si nu este vorba aici doar de calitatea serviciilor turistice, ci si de situatia precara a plajelor romanesti, de mizeria din apa marii si de pe nisipuri, fata de combaterea careia autoritatile adopta o atitudine de o seninatate ce pica perfect in ton cu sezonul estival.
Sorin Lacusta, director proiecte rezidentiale in cadrul companiei imobiliare Regatta, releva tocmai faptul ca "din cauza slabei calitati a serviciilor, accesului, infrastructurii, optiunilor de divertisment, cetatenii au migrat spre exterior, mai ales pe litoralul bulgar". Pe de alta parte, Ana Ionita, senior sales Consultant EuroMetropola, considera ca "de vina" nu este "doar potentialul neexploatat al litoralului romanesc (vorbim aici de serviciile deficitare in materie de posibilitati de distractie oferite in majoritatea statiunilor), ci si faptul ca, pentru toata lumea, sezonul dureaza pe litoral doar doua luni si din aceasta cauza o investitie nu este rentabila".
"Piata caselor de vacanta prinde contur"
"Totusi, lucrurile incep sa se redreseze", subliniaza Lacusta, aratand ca "piata caselor de vacanta prinde contur dupa o stagnare justificata prin reticenta investitiilor in acest gen de proprietati". "Lucrurile se schimba rapid, acest an fiind, dupa parerea mea, punctul de cotitura in privinta interesului pentru litoral", a aratat reprezentanta EuroMetropola, adaugand: "Se observa deja o crestere exploziva in aceasta vara, atat cantitativa, cat si calitativa, a ofertelor existente".
Care sunt factorii care contribuie la cresterea interesului investitorilor pentru litoralul romanesc? Ionita enumera cateva dintre acestea: autostrada, care are 150 km in functiune, cresterea numarului de atractii turistice (gen Aqua Magic, gondola, restaurante, cluburi etc.), in corelatie cu serviciile scumpe si uneori necorespunzatoare ale hotelurilor.
De asemenea, un factor deloc de neglijat este nici mai mult nici mai putin decat incalzirea globala, care duce la extinderea sezonului estival. Temperaturile ridicate, ce se vor mentine, conform previziunilor, pentru perioade din ce in ce mai mari de timp, ii fac pe oameni sa nu se mai multumeasca cu cateva zile de concediu undeva in afara tarii si sa inceapa sa caute "solutii" pe termen mai lung.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut