Comertul electronic ia amploare si in Romania
Data publicarii: 09-07-2007 | AfaceriIn primele 6 luni din 2007 s-a cumparat online cu card de 1,65 ori mai mult decat in tot anul 2006, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Daca tendinta se va mentine, probabil ca vom asista la cel putin triplarea nivelului pietei pana la sfarsitul acestui an. In perioada ianuarie - iunie s-au platit online, in magazinele romanesti ce au implementata solutia ePayment, produse si servicii in valoare de aproximativ 14,3 milioane euro. Numarul total al tranzactiilor procesate in magazinele online din Romania care folosesc solutia ePayment(R) s-a ridicat la 160.000. Nivelul intregii industrii de plati online prin card pentru aceeasi perioada se ridica la aproape 16,5 milioane euro si 200.000 tranzactii, conform datelor publicate de RomCard.
In acest context, GECAD ePayment detine o cota de piata de circa 87% pentru prima jumatate a anului 2007, raportata la valorile indicate de RomCard, unic procesator final 3D-Secure in Romania.
"Se poate acum cu adevarat vorbi despre o piata a platilor online prin card in comertul electronic romanesc. Evolutia pozitiva din primul semestru se va mentine in lunile urmatoare si isi va accelera ritmul catre sfarsitul anului. Urmeaza trei luni de asezare a pietei, pe perioada concediilor, dar ultimul trimestru din 2007 va fi cel mai important: este sezonul cadourilor de Sarbatori, al pachetelor turistice de iarna si probabil momentul in care se vor materializa si deciziile de intrare in piata ale altor companii mari", apreciaza Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.
Elementele care au determinat cresterea pietei tin atat de apetitul publicului pentru cumparaturile online si platile prin card, cat si de decizia comerciantilor de a promova aceasta alternativa la comertul clasic. In momentul de fata, in Romania exista o plaja extinsa si diversa de magazine iar publicul gaseste suficiente motive sa opteze pentru cumparaturile si platile online - sigure, confortabile, avantajoase.
"Daca in 2006 aveam o pozitie rezervata si in cele din urma piata platilor online a surprins prin evolutia din a doua jumatate a anului, in 2007 asteptarile sunt optimiste iar cresterea nu mai poate fi oprita. Secretul evolutiei credem ca este increderea pe care atat comerciantii cat si cumparatorii incep sa o manifeste fata de comertul electronic, iar pentru aceasta trebuie sa le multumim celor de la GECAD ePayment care au muncit mult pentru a educa piata, atat comerciantii cat si cumparatorii", spune Marin Mitroi, director general, RomCard.
In 2006, prin parteneriatul cu BRD Societe Generale, GECAD ePayment isi anunta intentia de a introduce standarde internationale in piata locala de comert electronic, bazate pe experienta companiei din piata externa. Acordul intre un procesator de plati online prin card cu istoric in domeniul securitatii si o institutie bancara importanta este primul pas care recomanda comertul electronic romanesc drept un segment sigur si o oportunitate de business. Urmarea este intrarea imediata in piata a unor companii mari (Orange, Blue Air) care au incurajat comenzile si platile online prin card.
Astfel, in a doua jumatate a lui 2006 piata a crescut cu 330% fata de primele sase luni ale anului in ceea ce priveste valorile tranzactionate. Primul trimestru din 2007 a continuat in acelasi ritm, volumele tranzactionate prin solutia ePayment(R) urcand la aproximativ 5 milioane euro, pentru a ajunge la sfarsitul lui iunie la un total de peste 14 milioane euro.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România