Numai 3,23% dintre IMM-uri au obtinut in 2006 fonduri nerambursabile
Data publicarii: 09-07-2007 | Finante-BanciNumai 3,23% dintre IMM-uri au obtinut anul trecut fonduri nerambursabile, putin peste jumatate au recurs la credite bancare, o treime au apelat la leasing si sub 1% s-au finantat prin factoring, se arata in "Carta Alba a IMM-urilor din Romania". Aproape 70% din IMM-urile investigate in cadrul unui studiu isi finanteaza activitatile economice din surse proprii, 56,62% din intreprinderi apeleaza la credite bancare, 38,96% utilizeaza leasingul si 3,23% au obtinut fonduri nerambursabile.
Numai 1,27% din intreprinderi au accesat Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), 0,93% s-au finantat prin factoring si 0,76% dintre organizatii au facut imprumuturi de la institutii financiare specializate, potrivit rezultatelor studiului publicat in Carta Alba. Dintre respondenti, 0,59% au utilizat alte forme de finantare precum credite de la furnizori, asociati si alte persoane fizice, sponsorizari si numai 0,34% din firme au realizat emisiuni de actiuni pe piata de capital.
Niveluri mai ridicate de autofinantare se inregistreaza la intreprinderile in varsta de cinci - zece ani (72,13%), iar IMM-urile din regiunea de Sud-Vest detin locul fruntas (80,21%). In ceea ce priveste gradul de apaleare la finantarea prin creditare bancara, acesta este mai mare la intreprinderile mai vechi de 15 ani, unde peste 60% dintre patroni au ales sa isi finanteze activitatile economice.
Banca Comerciala Romana (BCR) cu 61,46%, Banca Romana pentru Dezvoltare (BRD) cu 56,71% si Raiffeisen Bank cu 21.05% sunt primele trei societati bancare ale caror servicii sunt cele mai apreciate in cadrul IMM-urilor. Banca Transilvania (19,61%), Banc Post (10,78%) si ING Bank N.V. Amsterdam (8,15%), alcatuiesc esantionul al doilea in topul aprecierilor din firmele mici si mijlocii cu privire la calitatea serviciilor bancare, potrivit studiului realizat in luna aprilie.
Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ doua treimi, au o varsta de pana la zece ani. Cercetarea a fost realizata in IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale Romaniei, ponderea cea mai mare avand-o regiunea Bucuresti cu 28,95%, iar cea mai mica regiunea Nord-Vest cu 3,31%.
Carta Alba trece in revista situatia IMM-urilor romanesti si are trei parti: prima, "IMM-urile in economia moderna", se bazeaza pe date statistice; a doua caracterizeaza activitatea IMM-urilor pe baza situatiilor financiare anuale; iar ultima, "Mediul de afaceri, situatia si performantele IMM-urilor in 2007, cuprinde rezultatele unui studiu de piata efectuat pe un esantion reprezenatativ din randul managerilor de intreprinderi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut