Bancile ''verzi''
Data publicarii: 12-07-2007 | InternationalToate marile corporatii din lume simt ca pentru a beneficia de o imagine pozitiva trebuie sa-si asocieze numele cu lupta pentru salvarea planetei de amenintarile ecologice care o pasc, informeaza BBC News. Bancile se aliniaza ceva mai tarziu la aceasta moda, spre deosebire de partidele politice, marile companii de retail sau petroliere, care de ceva vreme incearca sa demonstreze ca planurile lor de viitor includ ca principal obiectiv protejarea mediului inconjurator.
Bancile britanice au inceput de curand sa ofere o serie de produse "verzi", de la carti de credit la conturi, care-i tintesc pe clientii preocupati de problemele de mediu. Unii specialisti spun insa ca acestea sunt produse vechi, cosmetizate pentru a atrage clientii ecologisti, mai degraba decat intentii bune din partea bancilor.
Barclay's vine cu cardul Breathe
Cel mai important produs de gen este oferit de banca Barclay's. Este vorba despre un card de credit, numit Breathe (Respira). Banca anunta ca 50% din profiturile obtinute de pe urma acestui produs vor fi folosite pentru investitii in proiecte de reducere a emisiilor de carbon in atmosfera. Dobanda lunara pe care o implica acest card este de 14,9% pentru creditele in lire sterline, care desi este destul de competitiva pentru un card de credit, este insa destul de piperata pentru majoritatea clientilor.
"Este o modalitate ciudata de a contribui la protectia mediului, oferind un produs cu o dobanda ridicata", a spus Lisa Taylor, de la compania de consultanta financiara Moneyfacts. "Mai mult, daca oamenii vor dori sa contribuie la diminuarea emisiilor de carbon, este mai simplu sa fie atenti ce produse folosesc sau sa mearga si sa faca donatii la organizatii nonprofit ecologiste", a adaugat ea.
Premii pentru renuntarea la extrasul de cont
O alta initiativa "verde" este cea a bancii HSBC. Aceasta a anuntat ca va oferi 5 lire sterline pentru cauze ecologice, pentru fiecare cont curent care este transformat intr-un cont ce necesita mult mai putina birocratie si implicit hartie "pretioasa". Britannia Building Society vine cu o idee ceva mai practica. Pentru fiecare cont deschis pe numele unui copil, compania se angajeaza sa planteze un copac prin intermediul organizatiei Woodland Trust.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private