Bancile ''verzi''
Data publicarii: 12-07-2007 | InternationalToate marile corporatii din lume simt ca pentru a beneficia de o imagine pozitiva trebuie sa-si asocieze numele cu lupta pentru salvarea planetei de amenintarile ecologice care o pasc, informeaza BBC News. Bancile se aliniaza ceva mai tarziu la aceasta moda, spre deosebire de partidele politice, marile companii de retail sau petroliere, care de ceva vreme incearca sa demonstreze ca planurile lor de viitor includ ca principal obiectiv protejarea mediului inconjurator.
Bancile britanice au inceput de curand sa ofere o serie de produse "verzi", de la carti de credit la conturi, care-i tintesc pe clientii preocupati de problemele de mediu. Unii specialisti spun insa ca acestea sunt produse vechi, cosmetizate pentru a atrage clientii ecologisti, mai degraba decat intentii bune din partea bancilor.
Barclay's vine cu cardul Breathe
Cel mai important produs de gen este oferit de banca Barclay's. Este vorba despre un card de credit, numit Breathe (Respira). Banca anunta ca 50% din profiturile obtinute de pe urma acestui produs vor fi folosite pentru investitii in proiecte de reducere a emisiilor de carbon in atmosfera. Dobanda lunara pe care o implica acest card este de 14,9% pentru creditele in lire sterline, care desi este destul de competitiva pentru un card de credit, este insa destul de piperata pentru majoritatea clientilor.
"Este o modalitate ciudata de a contribui la protectia mediului, oferind un produs cu o dobanda ridicata", a spus Lisa Taylor, de la compania de consultanta financiara Moneyfacts. "Mai mult, daca oamenii vor dori sa contribuie la diminuarea emisiilor de carbon, este mai simplu sa fie atenti ce produse folosesc sau sa mearga si sa faca donatii la organizatii nonprofit ecologiste", a adaugat ea.
Premii pentru renuntarea la extrasul de cont
O alta initiativa "verde" este cea a bancii HSBC. Aceasta a anuntat ca va oferi 5 lire sterline pentru cauze ecologice, pentru fiecare cont curent care este transformat intr-un cont ce necesita mult mai putina birocratie si implicit hartie "pretioasa". Britannia Building Society vine cu o idee ceva mai practica. Pentru fiecare cont deschis pe numele unui copil, compania se angajeaza sa planteze un copac prin intermediul organizatiei Woodland Trust.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an