Bancile ''verzi''
Data publicarii: 12-07-2007 | InternationalToate marile corporatii din lume simt ca pentru a beneficia de o imagine pozitiva trebuie sa-si asocieze numele cu lupta pentru salvarea planetei de amenintarile ecologice care o pasc, informeaza BBC News. Bancile se aliniaza ceva mai tarziu la aceasta moda, spre deosebire de partidele politice, marile companii de retail sau petroliere, care de ceva vreme incearca sa demonstreze ca planurile lor de viitor includ ca principal obiectiv protejarea mediului inconjurator.
Bancile britanice au inceput de curand sa ofere o serie de produse "verzi", de la carti de credit la conturi, care-i tintesc pe clientii preocupati de problemele de mediu. Unii specialisti spun insa ca acestea sunt produse vechi, cosmetizate pentru a atrage clientii ecologisti, mai degraba decat intentii bune din partea bancilor.
Barclay's vine cu cardul Breathe
Cel mai important produs de gen este oferit de banca Barclay's. Este vorba despre un card de credit, numit Breathe (Respira). Banca anunta ca 50% din profiturile obtinute de pe urma acestui produs vor fi folosite pentru investitii in proiecte de reducere a emisiilor de carbon in atmosfera. Dobanda lunara pe care o implica acest card este de 14,9% pentru creditele in lire sterline, care desi este destul de competitiva pentru un card de credit, este insa destul de piperata pentru majoritatea clientilor.
"Este o modalitate ciudata de a contribui la protectia mediului, oferind un produs cu o dobanda ridicata", a spus Lisa Taylor, de la compania de consultanta financiara Moneyfacts. "Mai mult, daca oamenii vor dori sa contribuie la diminuarea emisiilor de carbon, este mai simplu sa fie atenti ce produse folosesc sau sa mearga si sa faca donatii la organizatii nonprofit ecologiste", a adaugat ea.
Premii pentru renuntarea la extrasul de cont
O alta initiativa "verde" este cea a bancii HSBC. Aceasta a anuntat ca va oferi 5 lire sterline pentru cauze ecologice, pentru fiecare cont curent care este transformat intr-un cont ce necesita mult mai putina birocratie si implicit hartie "pretioasa". Britannia Building Society vine cu o idee ceva mai practica. Pentru fiecare cont deschis pe numele unui copil, compania se angajeaza sa planteze un copac prin intermediul organizatiei Woodland Trust.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut