Masina decapotabila, la preturi din ce in ce mai accesibile
Data publicarii: 13-07-2007 | AutoDaca acum 15 ani un cabriolet era considerat culmea luxului auto, astazi producatorii au reusit sa construiasca modele care se vand la preturi sub 20.000 de euro, noteaza Adevarul. Pretul este ultimul lucru care ar trebui sa conteze atunci cand ne referim la clasa cabrio. Masinile decapotabile sunt spectaculoase, sexy, puternice cu multi cai putere, dar nu neaparat si ieftine. Insa daca un producator reuseste sa scoata pe piata o decapotabila cu toate aceste ingrediente la care mai adauga si un pret nepiperat, atunci cu siguranta acea masina se va vinde foarte bine.
Mazda MX5, de exemplu, este cea mai bine vanduta decapotabila din lume din intreaga istorie auto si are un pret de pornire de sub 20.000 de euro. Honda S 2000 sau Volkswagen Eos sunt alte doua exemple de cabriolete de succes, cu preturi accesibile.
Mai intai trebuie sa lamurim un aspect legat de sportivitatea modelelor cabriolet. O masina decapotabila nu este neaparat si o masina sport. In general, insa, decapotabilele au peste 120 de cai putere, jante de 17-18 toli, minim doua tevi de esapament cromate care arata ca tevile de tun si interiorul foarte asemanator cu cel al masinilor de Formula 1.
Mazda MX5 si Honda S 2000 de pilda au foarte multe lucruri in comun, facand parte din aceeasi clasa. Ambele modele au doua locuri, dimensiuni aproximativ egale, multi cai putere si un design sportiv. Volkswagen Eos, insa, nu face parte din aceeasi categorie. Spre deosebire de micutele de la Honda si Mazda, CC-ul de la Peugeot are 4 locuri destul de confortabile si un habitaclu generos, in care ar putea incapea chiar si 4 persoane adulte. Este adevarat, cu conditia ca aceste persoane sa nu fie mai inalte de 1,80 m.
Mazda MX5 o decapotabila mica, dar nervoasa
In noiembrie 2005 a fost lansata a treia generatie MX-5, un Roadster cu forme armonioase, accesibil, orientat spre placerea de a goni pe sosele cu parul in vant. Statisticile spun ca majoritatea clientilor acestei masini sunt femeile. Este firesc, mai ales daca urmaresti designul MX5-ului, cu linii foarte fine si spatiul nu prea generos la interior. Odata suit la volanul acestei masini, iti vei da seama ca e un autoturism creat pentru egoisti. Pentru cei care nu isi iau si prietenii la plimbare, ci alearga pe sosele singuri.
Mazda MX5 este disponibila in doua variante de motorizare: un propulsor de 1,8 litri si 126 de cai putere si un motor de 2 litri care dezvolta 160 de cai putere. Varianta mai puternica are o viteza maxima constructiva de 210 km/h si atinge 100 de km in doar 7,9 secunde.
MX5-ul a castigat titlul de masina anului 2005-2006, titulatura fiind acordata de catre Comitetul Executiv "Masina Anului" din Japonia. Poate ca a contribuit si faptul ca modelul a fost lansat in 2005 tot in Japonia, insa cert este faptul ca MX5 este prima decapotabila care castiga acest premiu vreodata.
Faptul ca este acoperita cu material textil (varianta soft-top) face din MX5 o masina usoara, care demareaza de pe loc intr-un mod cu adevarat sportiv. Cu alte cuvinte, te poti da mare la semafor, atunci cand ii lasi pe toti ceilalti participanti la trafic in spatele tau. Soft-topul are si dezavantaje. Atunci cand gonesti cu 130 de kilometri pe ora, zgomotul facut de motor este destul de mare, iar cand masina este turata la peste 2.000 de rotatii pe minut, zgomotul produs este identic cu cel al masinilor de curse de la Formula 1.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private