Publicitatea pe net se dubleaza
Data publicarii: 14-07-2007 | MediaEuropenii vor cheltui de doua ori mai multi bani pe publicitatea on-line in urmatorii cinci ani, iar suma totala va reprezenta aproximativ o cincime din bugetele media pana in 2012, potrivit unor predictii ale companiei americane Forrester. Conform analistilor Forrester, sumele investite in advertisingul digital vor creste de la 7,5 miliarde de euro anul trecut la peste 16 miliarde in 2012. Marea Britanie va ramane cea mai importanta piata de publicitate on-line.
Din ce in ce mai atractiv
Dupa mai multi ani "inceti", cheltuielile totale in marketingul pe internet cresc din nou in Europa: 54% din companiile media si-au marit bugetele pentru on-line in 2007 fata de 2006.
Cresterea prevazuta de Forrester pana in 2012 este vazuta ca o consecinta la extinderea serviciilor de acces la internet prin broadband. Cum numarul consumatorilor de internet cu acces rapid din Europa va creste de la 47 de milioane la 83 de milioane in aceasta perioada, advertiserii vor dezvolta noi formate de publicitate, ca de exemplu video, spun specialistii Forrester.
"In urmatorii cativa ani, marketingul on-line va iesi din stadiul de experiment, iar astfel agentii publicitari si modul in care acestia opereaza se va schimba", a declarat analistul Rebecca Jennings. "Cum diferitele tipuri de media sociale, ca MySpace, isi creeaza o comunitate fidela de utilizatori, marketerii se vor alinia modei, directionand bugetele on-line catre RSS sau bloguri", a explicat aceasta.
Cresterea mediului digital este reflectata in achizitiile marilor companii din mass-media si IT, care au alocat bugete din ce in ce mai mari internetului. In aprilie, Google a anuntat cea mai mare achizitie din istoria companiei, cumparand agentia de publicitate on-line DoubleClick cu nu mai putin de 3,1 miliarde de dolari. Microsoft, unul dintre "perdantii" din aceasta cursa, a scos apoi sase miliarde de dolari din "vistierie" pentru a achizitiona reteaua de publicitate pe internet aQuantive.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall