Publicitatea pe net se dubleaza
Data publicarii: 14-07-2007 | MediaEuropenii vor cheltui de doua ori mai multi bani pe publicitatea on-line in urmatorii cinci ani, iar suma totala va reprezenta aproximativ o cincime din bugetele media pana in 2012, potrivit unor predictii ale companiei americane Forrester. Conform analistilor Forrester, sumele investite in advertisingul digital vor creste de la 7,5 miliarde de euro anul trecut la peste 16 miliarde in 2012. Marea Britanie va ramane cea mai importanta piata de publicitate on-line.
Din ce in ce mai atractiv
Dupa mai multi ani "inceti", cheltuielile totale in marketingul pe internet cresc din nou in Europa: 54% din companiile media si-au marit bugetele pentru on-line in 2007 fata de 2006.
Cresterea prevazuta de Forrester pana in 2012 este vazuta ca o consecinta la extinderea serviciilor de acces la internet prin broadband. Cum numarul consumatorilor de internet cu acces rapid din Europa va creste de la 47 de milioane la 83 de milioane in aceasta perioada, advertiserii vor dezvolta noi formate de publicitate, ca de exemplu video, spun specialistii Forrester.
"In urmatorii cativa ani, marketingul on-line va iesi din stadiul de experiment, iar astfel agentii publicitari si modul in care acestia opereaza se va schimba", a declarat analistul Rebecca Jennings. "Cum diferitele tipuri de media sociale, ca MySpace, isi creeaza o comunitate fidela de utilizatori, marketerii se vor alinia modei, directionand bugetele on-line catre RSS sau bloguri", a explicat aceasta.
Cresterea mediului digital este reflectata in achizitiile marilor companii din mass-media si IT, care au alocat bugete din ce in ce mai mari internetului. In aprilie, Google a anuntat cea mai mare achizitie din istoria companiei, cumparand agentia de publicitate on-line DoubleClick cu nu mai putin de 3,1 miliarde de dolari. Microsoft, unul dintre "perdantii" din aceasta cursa, a scos apoi sase miliarde de dolari din "vistierie" pentru a achizitiona reteaua de publicitate pe internet aQuantive.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private