Publicitatea pe net se dubleaza

Data publicarii: 14-07-2007 | Media

Europenii vor cheltui de doua ori mai multi bani pe publicitatea on-line in urmatorii cinci ani, iar suma totala va reprezenta aproximativ o cincime din bugetele media pana in 2012, potrivit unor predictii ale companiei americane Forrester. Conform analistilor Forrester, sumele investite in advertisingul digital vor creste de la 7,5 miliarde de euro anul trecut la peste 16 miliarde in 2012. Marea Britanie va ramane cea mai importanta piata de publicitate on-line.

Din ce in ce mai atractiv

Dupa mai multi ani "inceti", cheltuielile totale in marketingul pe internet cresc din nou in Europa: 54% din companiile media si-au marit bugetele pentru on-line in 2007 fata de 2006.

Cresterea prevazuta de Forrester pana in 2012 este vazuta ca o consecinta la extinderea serviciilor de acces la internet prin broadband. Cum numarul consumatorilor de internet cu acces rapid din Europa va creste de la 47 de milioane la 83 de milioane in aceasta perioada, advertiserii vor dezvolta noi formate de publicitate, ca de exemplu video, spun specialistii Forrester.

"In urmatorii cativa ani, marketingul on-line va iesi din stadiul de experiment, iar astfel agentii publicitari si modul in care acestia opereaza se va schimba", a declarat analistul Rebecca Jennings. "Cum diferitele tipuri de media sociale, ca MySpace, isi creeaza o comunitate fidela de utilizatori, marketerii se vor alinia modei, directionand bugetele on-line catre RSS sau bloguri", a explicat aceasta.

Cresterea mediului digital este reflectata in achizitiile marilor companii din mass-media si IT, care au alocat bugete din ce in ce mai mari internetului. In aprilie, Google a anuntat cea mai mare achizitie din istoria companiei, cumparand agentia de publicitate on-line DoubleClick cu nu mai putin de 3,1 miliarde de dolari. Microsoft, unul dintre "perdantii" din aceasta cursa, a scos apoi sase miliarde de dolari din "vistierie" pentru a achizitiona reteaua de publicitate pe internet aQuantive.

Evenimentul Zilei