Doua treimi din romani sunt multumiti de locul de munca

Data publicarii: 16-07-2007 | HR/Cariere

Doua treimi din angajatii romani sunt satisfacuti de actualul loc de munca, iar fidelitatea fata de o companie depinde de cresterea pachetului de beneficii, altele decat salariul, si de existenta oportunitatilor de dezvoltare a carierei, arata un studiu al Hewitt Associates. Potrivit studiului "Best Employers Romania 2006", realizat de Hewitt Associates, in colaborare cu firma de resurse umane Pluri Consultants Romania, jumatate dintre angajatii din Romania apreciaza companiile pentru care lucreaza ca fiind pozitionate superior fata de cele pentru care ar putea lucra. Totodata, doi din trei angajati sunt satisfacuti, in general, de locul de munca si declara ca rareori sunt ingrijorati ca isi vor pierde slujba.

Totodata, o treime din  angajati considera ca este corect platit in functie de rezultatele sale si fata de alte posibile locuri de munca. In acest context, s-a obseravat ca firmele care, pentru pastrarea talentelor, cresc pachetul de beneficii, au inregistrat valori mai mari de implicare din partea angajatilor decat cele care majoreaza doar salariile.

Studiul mai releva faptul ca exista trei factori principali de crestere a gradului de implicare a angajatilor, si anume acestia sa se simta apreciati si valorizati, sa existe un managemet proactiv si pozitiv si compania sa stie sa ofere la momentul potrivit cui merita oportunitati de dezvoltare si de cariera. Totodata, factorii cheie in obtinerea implicarii angajatilor romani vizeaza mai multe aspecte printre care se numara influenta oamenilor din organizatie (manageri sau colegi), influenta muncii in sine (autonomia in activitate sau sentimentul implinirii aunci cand obiectivele sunt atinse), practicile companiei, remuneratia totala (salariu, beneficii si recunoasterea meritelor) sau calitatea vietii (echilibrul intre viata privata si cea profesionala, conditiile de lucru, amplasarea companiei).

Dupa gradul de implicare a angajatilor, Romania se afla cu doua procente inaintea tarilor din Europa Centrala si de Est, respectiv 54% dintre angajati contribuie la atingerea obiectivelor companiilor la care lucreaza printr-un grad de implicare ridicat. Totodata, managerii pe pozitii de top si de middle management se implica in proportie de 87% in activitatea companiei. Potrivit studiului "Best Employers", gradul de implicare a angajatilor ar creste cu 30% prin completarea planurilor de beneficii financiare si nonfinaciare (altele decat salariul) sau cu 29% daca angajatorul le pune la dispozitie oportunitati de dezvoltare a carierei. De cealalta parte, cea mai grava alterare a nivelului de implicare a angajatilor este provocata de alterarea reputatiei companiei, a stilului de management si a transparentei in comunicare.

Angajatii total implicati si dedicati companiei pentru care lucreaza au o pondere de un procent din total. Acestia raman angajati in cadrul companiei respective deoarece implicarea lor este una de natura emotionala. La polul opus se afla, in proportie de cinci procente, angajatii care sunt neimplicati si nesatisfacuti si ar parasi firma imediat ce apare o oportunitate.

Analiza efectuata de Hewitt Associates mai releva faptul ca firmele mari din Romania au inceput sa aloce din ce in ce mai multi bani si atentie departamentelor de resurse umane. Astfel, bugetele alocate resurselor umane au crescut, in 2006, cu peste cinci procente, in doua treimi dintre companii. Totusi, departamentele de resurse umane au inca dimensiuni mici in comparatie cu numarul de angajati.

Totodata, se constata ca, pe fondul crizei de forta de munca, resimtita din ce in ce mai acut in ultimii doi ani, companiile au inceput sa recruteze talente inca din facultati. Astfel, 38% dintre respondenti au relatii de sponsorizare sau de parteneriat cu universitatile pentru a-si recruta viitorii angajati.

Organizatiile participante la studiu au recunsocut ca important pentru obtinerea de rezultate este si trainingul angajatilor in interiorul companiei. Cu toate acestea, numarul mediu anual de ore de training pentru pozitiile manageriale este de 76 (adica mai mult de zece zile pe an), iar cel pentru ceilalti angajati este de doar 13 ore, ceea ce inseamna doua zile pe an.

Managerii companiilor participante la studiu sunt performanti, muncesc in medie 11 ore pe zi, iar 96% dintre ei sunt deosebit de responsabili, considerand ca trateaza munca cu aceeasi responsablitate ca in cazul in care ar lucra in propria firma. Totodata, doar jumatate dintre manageri considera ca angajatii primesc o recunoastere corecta a meritelor lor si ca nevoile lor sunt corect rezolvate de catre companie.

Studiul "Best Employers" a fost realizat pentru prima data in Romania si a avut ca obiective masurarea gradului de implicare a angajatilor romani in activitatea pe care o desfasoara si masurarea factorilor care influenteaza gradul de implicare. Studiul a fost realizat in 2006/2007 in zece tari din Europa Centrala si de Est (Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Turcia, Polonia, Romanai si Rusia), 90.000 de angajati si 1.800 de manageri spunandu-si punctul de vedere. Totodata, specialisti in resurse umane din peste 500 de companii au furnizat informatii despre practicile si politicile lor.

Hewitt Associates este una dintre cele mai importante organizatii la nivel mondial dedicata exclusiv capitalului uman, cu peste 22.000 de angajati in 35 de tari.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: