Drumul spre banca e pavat cu brokeri de credite
Data publicarii: 17-07-2007 | Finante-BanciIn conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe pe piata bancara, toate bancile incearca sa isi diversifice produsele si serviciile si sa apeleze la toate canalele posibile pentru promovarea si distribuirea acestora, noteaza Curierul National. In plus, din ce in ce mai multi romani incep sa ia la cunostinta existenta si avantajele serviciilor oferite de catre brokerii de credite, creand premisele unei expansiuni rapide a pietei brokerajului de credite. Distribuirea produselor si a serviciilor bancare prin intermediul brokerilor de credite ofera multiple avantaje atat pentru banca, cat si pentru brokerul de credite, dar in special pentru client.
Colaborarea cu un broker de credite duce la minimizarea numarului de drumuri la banca pentru client, ajutand la cresterea satisfactiei acestuia. E de mentionat faptul ca nu exista niciun cost suplimentar pentru client, iar produsul achizitionat prin partener beneficiaza exact de aceleasi costuri ca produsele vandute in unitatile bancii. Totodata, clientul beneficiaza de impartialitatea brokerilor de credite in prezentarea ofertei, aceasta realizandu-se comparativ cu cea a altor banci aflate in portofoliul brokerului, spun reprezentantii Alpha Bank.
"Cel mai important este avantajul clientului care, apeland la partenerii bancii, pot beneficia de consultanta privind intocmirea documentatiei necesare obtinerii produselor si serviciilor noastre bancare, fara a se mai deplasa la banca, economisind efort si timp pretios, fara costuri suplimentare", a declarat Cristian Nae, Director Produse, Divizia Retail a OTP Bank.
Pe de alta parte, banca isi largeste in mod considerabil portofoliul de potentiali clienti, fara ca acest lucru sa implice un efort proportional de largire a retelei proprii de distributie. In plus, este o modalitate activa de vanzare a creditelor care ajuta la descongestionarea activitatii retelei de unitati a bancii. "Contributia partenerilor nostri la cresterea portofoliului de clienti si, implicit, a veniturilor bancii, este evidenta, intrucat, pe langa atragerea de noi clienti, acestia degreveaza unitatile noastre teritoriale de activitatea de pregatire a documentatiei de credit si descongestioneaza din traficul acestora", a declarat Cristian Nae.
Daca un client nu trebuie sa suporte costuri suplimentare, pentru banca exista mai multe elemente de cost ce trebuie luate in considerare, incluzand trainingul, suportul in vanzare, comisionul de vanzare si monitorizarea activitatii, ne-au informat reprezentantii Alpha Bank.
In timp ce bancile castiga promovandu-si produsele de credit si prin intermediul brokerilor de credite, reusind sa isi mareasca profitul si cota de piata, acestia din urma castiga venituri substantiale prin intermedierea unor produse bancare atractive.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private