Drumul spre banca e pavat cu brokeri de credite
Data publicarii: 17-07-2007 | Finante-BanciIn conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe pe piata bancara, toate bancile incearca sa isi diversifice produsele si serviciile si sa apeleze la toate canalele posibile pentru promovarea si distribuirea acestora, noteaza Curierul National. In plus, din ce in ce mai multi romani incep sa ia la cunostinta existenta si avantajele serviciilor oferite de catre brokerii de credite, creand premisele unei expansiuni rapide a pietei brokerajului de credite. Distribuirea produselor si a serviciilor bancare prin intermediul brokerilor de credite ofera multiple avantaje atat pentru banca, cat si pentru brokerul de credite, dar in special pentru client.
Colaborarea cu un broker de credite duce la minimizarea numarului de drumuri la banca pentru client, ajutand la cresterea satisfactiei acestuia. E de mentionat faptul ca nu exista niciun cost suplimentar pentru client, iar produsul achizitionat prin partener beneficiaza exact de aceleasi costuri ca produsele vandute in unitatile bancii. Totodata, clientul beneficiaza de impartialitatea brokerilor de credite in prezentarea ofertei, aceasta realizandu-se comparativ cu cea a altor banci aflate in portofoliul brokerului, spun reprezentantii Alpha Bank.
"Cel mai important este avantajul clientului care, apeland la partenerii bancii, pot beneficia de consultanta privind intocmirea documentatiei necesare obtinerii produselor si serviciilor noastre bancare, fara a se mai deplasa la banca, economisind efort si timp pretios, fara costuri suplimentare", a declarat Cristian Nae, Director Produse, Divizia Retail a OTP Bank.
Pe de alta parte, banca isi largeste in mod considerabil portofoliul de potentiali clienti, fara ca acest lucru sa implice un efort proportional de largire a retelei proprii de distributie. In plus, este o modalitate activa de vanzare a creditelor care ajuta la descongestionarea activitatii retelei de unitati a bancii. "Contributia partenerilor nostri la cresterea portofoliului de clienti si, implicit, a veniturilor bancii, este evidenta, intrucat, pe langa atragerea de noi clienti, acestia degreveaza unitatile noastre teritoriale de activitatea de pregatire a documentatiei de credit si descongestioneaza din traficul acestora", a declarat Cristian Nae.
Daca un client nu trebuie sa suporte costuri suplimentare, pentru banca exista mai multe elemente de cost ce trebuie luate in considerare, incluzand trainingul, suportul in vanzare, comisionul de vanzare si monitorizarea activitatii, ne-au informat reprezentantii Alpha Bank.
In timp ce bancile castiga promovandu-si produsele de credit si prin intermediul brokerilor de credite, reusind sa isi mareasca profitul si cota de piata, acestia din urma castiga venituri substantiale prin intermedierea unor produse bancare atractive.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri