Agentii imobiliare doar pe hartie
Data publicarii: 18-07-2007 | ImobiliareDin cele aproximativ 1.700 de agentii imobiliare inregistrate in Bucuresti, doar 125 au o activitate economica normala: circa patru angajati si o cifra de afaceri anuala de 100.000 de euro, la un profit ce nu trece, in medie, de 8.000 de euro, rezulta dintr-o cercetare realizata de divizia din Romania a companiei americane Century 21 Real Estate, cel mai mare jucator mondial de pe piata agentiilor imobiliare in regim de franciza.
Acelasi studiu indica faptul ca aproape o treime din agentiile imobiliare din Capitala exista doar pe hartie: au venituri zero si au fost infiintate cel mai probabil de straini, pentru a putea derula tranzactii imobiliare, explica Gabriel Alexandru, vicepresedintele companiei.
Fond de investitii, caut agentie serioasa
"Agentiile medii fac afaceri in mod gresit. Daca vor continua asa, singura solutie pentru a supravietui ar fi sa se uneasca", spune Gabriel Alexandru.
Cu toate acestea, potential de crestere exista, atat timp cat tot mai multe fonduri straine de investitii se arata interesate sa investeasca in segmentul imobiliar autohton, iar randamentele sunt dintre cele mai atractive din regiune.
"De exemplu, un fond de investitii se pregateste sa investeasca 400 de milioane de euro in Romania, in sectorul imobiliar. Un francizor al Century 21 va intermedia tranzactia. In general, asemenea investitori cauta parteneri seriosi, care e de preferat sa aiba si un nume puternic in piata", spune Alexandru.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara