Firmele din Romania pot pierde anual intre 150-200 mil. euro prin email
Data publicarii: 26-07-2007 | AfaceriCompaniile din Romania pot pierde 150-200 milioane euro in fiecare an prin simpla folosire a emailului, dar intr-un mod necontrolat, avertizeaza Gecad Technologies, compania care produce solutiile de mesagerie electronica AXIGEN, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Principalul efect nedorit al traficului de email incorect gestionat este pierderea de informatii care se poate intampla prin scurgeri de date confidentiale, in mod intentionat sau neintentonat (prin phishing sau social engineering). Toate acestea pot duce foarte usor la pierderi de contracte, la intreruperea unor relatii de afaceri sau la pierderea increderii clientilor sau partenerilor companiei in cauza, precizeaza specialistii din cadrul AXIGEN.
Tot in bani se traduc si pierderile generate de spam, virusi si abuz in interes personal. "Nu de putine ori am intalnit firme unde traficul de email necontrolat duce la blocarea traficului de Internet si chiar la intreruperea temporara a comunicarii electronice. Spre exemplu, daca un angajat trimite unul sau mai multe mesaje cu fisiere foarte mari poate afecta participarea la o licitatie online a firmei la care lucreaza. Multi manageri nu realizeaza riscurile la care isi expun business-ul daca nu se preocupa de gestionarea eficienta a comunicarii electronice", spune Liviu Anghel, chief security officer in cadrul AXIGEN.
Miliarde de emailuri in fiecare zi
Conform studiilor efectuate de companii de securitate din Romania dar si din alte tari, principalul factor de risc il reprezinta angajatii. Acesta, corelat cu utilizarea masiva a comunicarii prin email, pot genera riscuri din ce in ce mai mari pentru companii.
Chiar daca in Romania nu s-au efectuat astfel de studii inca, la nivel international se estimeaza ca numarul total de emailuri trimite intr-o singura zi s-a ridicat in 2006 la aproximativ 171 de miliarde, conform Radicati. In 2007, se asteapta o medie zilnica de 196 de miliarde. Dintre acestea, 73 de miliarde ar fi mesaje trimise din interiorul companiilor.
Un recent studiu efectuat de Proofpoint confirma ca emailurile raman cea mai importanta cale prin care se scurg informatii din cadrul firmelor. Cel putin 20% dintre mesajele care ies din firme prezinta risc de divulgare a unor informatii financiare, de reglementare sau juridice, au precizat companiile ce au participat la studiu. Cel putin o treime dintre respondenti au desfasurat anchete asupra unor potentiale scurgeri de informatii prin intermediul emailului, in ultimele 12 luni.
Mai mult de un sfert din numarul total al companiilor chestionate au recurs la concedierea angajilor care au fost gasiti vinovati de incalcarea politicilor referitoare la emailuri iar 45,5% recunosc ca au aplicat sanctiuni in cazuri similare.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri