MasterCard testeaza in Italia plata cu cardul fara obligatia introducerii codului PIN
Data publicarii: 08-08-2007 | InternationalMasterCard lanseaza, in colaborare cu divizia bancara a Postei Italiene,un program pilot in Italia pentru ca tranzactiile sub 25 de euro sa fie efectuate prin intermediul unui cititor PayPass, fara sa fie nevoie de introducerea codului PIN sau de semnarea unor chitante, a anuntat miercuri compania.
Banco Posta, divizia bancara a companiei postale italiene Poste Italiane, va demara pana la sfarsitul lui 2007 programul pilot care va dura intre sase si opt luni pentru posesorii sai de carduri, care vor beneficia de un card MasterCard PayPass. Acesta va fi disponibil pentru cumparaturi si poate fi utilizat in orasele Milano si Roma la cinematografe, fast food-uri, retele de restaurante, supermarket-uri si alte magazine.
Posesorii nu mai trebuie sa aiba la ei numerar, sa introduca codul PIN sau sa semneze chitante. Pentru o securitate sporita, cumparaturile de valoare mai mare vor necesita in continuare introducerea codului PIN si semnatura, se mai arata in comunicat.
"Prin lansarea programului pilot de plati cu tehnologia MasterCard PayPass, in colaborare cu divizia bancara a Banco Posta facem un pas important in Europa pentru a inlocui cu usurinta numerarul, beneficiind in acelasi timp de securitate", a declarat vicepresedintele Global PayPass al MasterCard Worldwide, Cathleen Conforti.
MasterCard a inceput sa introduca platile care nu mai necesita introducerea cardului intr-un aparat obisnuit pentru plata cu cardul la comercianti (contactless) in Europa in 2006, cand impreuna cu Grupul Royal Bank of Scotland a implementat in Marea Britanie primul proiect pilot bazat pe tehnologia "contactless" MasterCard PayPass.
In primul trimestru al acestui an, pe piata existau peste 14 milioane de carduri si dispozitive MasterCard PayPass, acceptate la peste 51.000 de unitati comerciale din intreaga lume.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză