Bancile mari au vandut un milion de carduri in sase luni
Data publicarii: 16-08-2007 | Finante-BanciCei mai importanti patru emitenti au scos pe piata 1.200.000 de carduri de la inceputul anului. Gradul de utilizare la comercianti nu sare, in medie, de 20%, noteaza Cotidianul. Peste un milion de carduri emise, majoritatea de debit, altele folosite doar la bancomat. Cam acesta este bilantul la sase luni a patru dintre cei mai importanti emitenti din Romania. Dobinzile si comisionele inca mari, dar si lipsa unei educatii financiare transforma insa cardul intr-un simplu instrument de depozitare a banilor fara prea multe valente investitionale, avind in vedere dobinda neglijabila oferita pentru conturile atasate la cardurile de debit.
La BRD, doar 40% dintre cardurile de debit au si un descoperit de cont, la Raiffeisen, 25%, iar la Bancpost, aproximativ 5%. BCR ramine lider al pietei, insa, din totalul celor 2,3 milioane de carduri active, doar 180.000 sint carduri de credit. Ponderea nu este mult diferita nici la celelalte banci contactate de Cotidianul. Raiffeisen are 200.000 de carduri de credit dintr-un total de 1.200.000, iar Bancpost, 29.000 din aproape 3.000.000 de carduri. Gradul de utilizare la comercianti, probabil cel mai important indicator al maturitatii pietei cardurilor, are un nivel rezonabil doar la Raiffeisen. "Rata de folosire a cardurilor de credit pentru plati la comercianti este de peste 70%", a spus Titi Stoenescu, director de carduri la Raiffeisen.
In rest, BCR are un grad de utilizare la comercianti putin peste 10%, BRD, 27%, iar Bancpost, doar 5,5%. "In privinta utilizarii cardurilor la comercianti, lucrurile au mers destul de greu la inceput. A trebuit sa se schimbe mentalitatea consumatorilor, iar acestia sa nu mai stea la cozi pentru a retrage bani de la bancomat si sa inceapa sa plateasca cu cardul", explica Denisa Mateescu, director pe zona sud-est europeana a MasterCard Europe.
Cardurile pentru firme sint aproape inexistente. "Pentru persoane fizice avem peste 1,4 milioane de carduri de debit si de credit active, iar pentru persoane juridice avem aproximativ 34.500 de carduri active", spune Titi Stoenescu. Din 2.039.000 de carduri, BRD are doar 42.181 de carduri pentru companii, potrivit datelor furnizate de banca. Bancpost a emis 7.000 de carduri pentru companii si peste 1.700.000 pentru persoane fizice. "Pe piata din Romania, segmentul cardurilor de business este la inceputuri. Daca putem vorbi de o segmentare a clientelei formata din persoane fizice, in privinta companiilor, oferta este destul de saraca", a spus Mateescu.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024