De ce sunt hainele mai scumpe in Romania
Data publicarii: 24-08-2007 | LifestyleSi dupa ce am intrat in Uniunea Europeana, iar taxele vamale au fost eliminate, in magazinele care fac parte din retele internationale preturile tot mari au ramas, iar chilipirurile, tot putine. Comerciantii dau vina pe cheltuielile de transport, pe franciza sau pe cursul valutar, expertii in shopping, pe dorinta prea mare de cistig a comerciantilor, noteaza Cotidianul.
Belsugul chilipirurilor n-a fost nici anul asta cu romanii care au ramas in iulie-august, in perioada reducerilor, in tara. Cine s-a plimbat la timpul potrivit prin Europa s-a intors acasa cu un sac de haine luate ieftin si cu povesti despre tricouri cumparate cu un euro din magazine cunoscute si pantofi sport din piele, cu zece. Stilistul Ciprian Sipos, fashion director la "FHM", care "shopeaza" si din Romania, si de la Paris, si din America de Sud, e convins ca magazinele din strainatate care fac reduceri de 70% nu fac opere dezinteresate de binefacere: "Perioadele de reduceri sint pentru cei care nu-si pot permite sa cumpere la preturile normale. Atunci poti si sa acoperi o nevoie, si sa atragi clienti. E o metoda de marketing prin care il atragi pe cel care in mod normal nu poate sa-si cumpere ceva de acolo, prin care il faci sa se straduiasca, sa stringa bani, sa cumpere si atunci cind nu sint reduceri. Sau cine nu-si permite acum poate ca isi va permite in viitor, iar atunci va deveni clientul tau". Sipos spune ca, daca in statele cu vechime in UE se ajunge instantaneu la o reducere de 50%, iar intr-o saptamina la una de 70%, magazinele romanesti tin un 20% in vitrina o luna intreaga pina sa treaca la un indice mai mare. In SUA exista magazine care au perioade in care dau toate hainele la 10 dolari, chiar daca au costat o suta inainte.
"La noi se vede ca exista o dorinta de a cistiga cit mai multi bani. Mai bine stau cu marfa decit sa o vinda la un pret care se apropie de cel de achizitie. Majoritatea nu vad un lucru bun ca-si vind marfa, ca isi pregatesc magazinul pentru noua colectie. Aduc foarte tirziu colectiile noi, sau, daca le aduc mai devreme, aduc prea putine produse si stau cu marfa pina la epuizare. Aici e si vina celor care fac achizitiile, fiindca fac selectii nefericite in momentul in care aduc hainele in Romania."
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare