De ce sunt hainele mai scumpe in Romania
Data publicarii: 24-08-2007 | LifestyleSi dupa ce am intrat in Uniunea Europeana, iar taxele vamale au fost eliminate, in magazinele care fac parte din retele internationale preturile tot mari au ramas, iar chilipirurile, tot putine. Comerciantii dau vina pe cheltuielile de transport, pe franciza sau pe cursul valutar, expertii in shopping, pe dorinta prea mare de cistig a comerciantilor, noteaza Cotidianul.
Belsugul chilipirurilor n-a fost nici anul asta cu romanii care au ramas in iulie-august, in perioada reducerilor, in tara. Cine s-a plimbat la timpul potrivit prin Europa s-a intors acasa cu un sac de haine luate ieftin si cu povesti despre tricouri cumparate cu un euro din magazine cunoscute si pantofi sport din piele, cu zece. Stilistul Ciprian Sipos, fashion director la "FHM", care "shopeaza" si din Romania, si de la Paris, si din America de Sud, e convins ca magazinele din strainatate care fac reduceri de 70% nu fac opere dezinteresate de binefacere: "Perioadele de reduceri sint pentru cei care nu-si pot permite sa cumpere la preturile normale. Atunci poti si sa acoperi o nevoie, si sa atragi clienti. E o metoda de marketing prin care il atragi pe cel care in mod normal nu poate sa-si cumpere ceva de acolo, prin care il faci sa se straduiasca, sa stringa bani, sa cumpere si atunci cind nu sint reduceri. Sau cine nu-si permite acum poate ca isi va permite in viitor, iar atunci va deveni clientul tau". Sipos spune ca, daca in statele cu vechime in UE se ajunge instantaneu la o reducere de 50%, iar intr-o saptamina la una de 70%, magazinele romanesti tin un 20% in vitrina o luna intreaga pina sa treaca la un indice mai mare. In SUA exista magazine care au perioade in care dau toate hainele la 10 dolari, chiar daca au costat o suta inainte.
"La noi se vede ca exista o dorinta de a cistiga cit mai multi bani. Mai bine stau cu marfa decit sa o vinda la un pret care se apropie de cel de achizitie. Majoritatea nu vad un lucru bun ca-si vind marfa, ca isi pregatesc magazinul pentru noua colectie. Aduc foarte tirziu colectiile noi, sau, daca le aduc mai devreme, aduc prea putine produse si stau cu marfa pina la epuizare. Aici e si vina celor care fac achizitiile, fiindca fac selectii nefericite in momentul in care aduc hainele in Romania."
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private