De ce sunt hainele mai scumpe in Romania
Data publicarii: 24-08-2007 | LifestyleSi dupa ce am intrat in Uniunea Europeana, iar taxele vamale au fost eliminate, in magazinele care fac parte din retele internationale preturile tot mari au ramas, iar chilipirurile, tot putine. Comerciantii dau vina pe cheltuielile de transport, pe franciza sau pe cursul valutar, expertii in shopping, pe dorinta prea mare de cistig a comerciantilor, noteaza Cotidianul.
Belsugul chilipirurilor n-a fost nici anul asta cu romanii care au ramas in iulie-august, in perioada reducerilor, in tara. Cine s-a plimbat la timpul potrivit prin Europa s-a intors acasa cu un sac de haine luate ieftin si cu povesti despre tricouri cumparate cu un euro din magazine cunoscute si pantofi sport din piele, cu zece. Stilistul Ciprian Sipos, fashion director la "FHM", care "shopeaza" si din Romania, si de la Paris, si din America de Sud, e convins ca magazinele din strainatate care fac reduceri de 70% nu fac opere dezinteresate de binefacere: "Perioadele de reduceri sint pentru cei care nu-si pot permite sa cumpere la preturile normale. Atunci poti si sa acoperi o nevoie, si sa atragi clienti. E o metoda de marketing prin care il atragi pe cel care in mod normal nu poate sa-si cumpere ceva de acolo, prin care il faci sa se straduiasca, sa stringa bani, sa cumpere si atunci cind nu sint reduceri. Sau cine nu-si permite acum poate ca isi va permite in viitor, iar atunci va deveni clientul tau". Sipos spune ca, daca in statele cu vechime in UE se ajunge instantaneu la o reducere de 50%, iar intr-o saptamina la una de 70%, magazinele romanesti tin un 20% in vitrina o luna intreaga pina sa treaca la un indice mai mare. In SUA exista magazine care au perioade in care dau toate hainele la 10 dolari, chiar daca au costat o suta inainte.
"La noi se vede ca exista o dorinta de a cistiga cit mai multi bani. Mai bine stau cu marfa decit sa o vinda la un pret care se apropie de cel de achizitie. Majoritatea nu vad un lucru bun ca-si vind marfa, ca isi pregatesc magazinul pentru noua colectie. Aduc foarte tirziu colectiile noi, sau, daca le aduc mai devreme, aduc prea putine produse si stau cu marfa pina la epuizare. Aici e si vina celor care fac achizitiile, fiindca fac selectii nefericite in momentul in care aduc hainele in Romania."
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an