Cat costa sa fii pe raft la hipermarket
Data publicarii: 27-08-2007 | AfaceriDesfacerea produselor intr-un spatiu civilizat si siguranta unui flux continuu de clienti au tarife piperate: cu 10.000 de euro este taxata doar intrarea in marile magazine, noteaza Evenimentul Zilei. Un producator de sucuri nou-intrat pe piata romaneasca plateste in primul an - daca lanseaza, de exemplu, doua tipuri de produse - circa 200.000 de euro pentru a-si asigura prezenta pe rafturile tuturor lanturilor reprezentative de magazine de mare suprafata de la noi, rezulta din datele furnizate de clientii retailerilor.
Prezenta pe rafturile lanturilor de magazine de mare suprafata aduce producatorilor un plus de siguranta ca produsele lor vor avea clientela, insa tarifele sunt prohibitive pentru micii producatori: 10.000 de euro costa doar prima intrare a unei companii in magazin.
La taxa de intrare in magazin se adauga taxa de raft, de 2.000 de euro pentru fiecare tip de produs din portofoliul producatorului, iar tarifele sunt similare pentru toti retailerii, potrivit clientilor. Un producator de ciocolata, de exemplu, va plati anual cate 2.000 de euro pentru fiecare dintre savorile sau gramajele produselor sale.
In plus, producatorii sunt obligati, in baza contractului cu retailerii, sa faca parte, de cel putin patru-cinci ori pe an, din catalogul promotional - ceea ce se taxeaza cu 700 de euro pe aparitie.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză