Unele supermarket-uri inca trateaza romanii drept cobai
Data publicarii: 28-08-2007 | LifestyleGreenpeace a lansat luni campania de piata impotriva organismelor modificate genetic (OMG) prin publicarea sondajului de opinie care arata ca 67% dintre romani refuza categoric sa consume alimente modificate genetic (MG) si a primei editii a Ghidului Consumatorului pentru Alimentele Modificate Genetic. "Nimeni nu doreste sa fie cobai pentru OMG. Era de asteptat ca si in Romania, la fel ca in celelalte tari din UE, consumatorii sa refuze sa manance alimente MG. Rezultatele sondajului de opinie comandat de Greenpeace arata ca vasta majoritate a romanilor respinge categoric alimentele MG din farfurii si doreste ca acestea sa dispara de pe rafturile magazinelor alimentare", a spus Gabriel Paun, coordonator de campanii Greenpeace.
Greenpeace a chestionat in cursul acestui an supermarket-urile care opereaza in Romania pentru a afla in interesul consumatorilor care dintre acestea vand alimente MG si care nu. Rezultatele publicate astazi in cadrul primei editii a ghidului consumatorului pentru alimentele MG [2] ofera raspunsurile supermarket-urilor sub forma unor liste verzi/orange/rosii.
Lista verde:
-
Billa
-
Kaufland
-
Plus
-
Profi
Lista orange:
-
Carrefour
-
Metro
-
Selgros
-
Penny
-
XXL
Lista rosie:
-
Auchan
-
Artima
-
CORA
-
La Fourmi
-
Mega Image
Supermarket-urile care garanteaza ca nu vand alimente MG nici in marcile proprii si nici in cele furnizate de alti producatori apar pe lista verde a ghidului (Billa, Kaufland, Plus, Profi). Cele care pot garanta absenta OMG doar pentru propriile marci se regasesc in lista orange (Carrefour, Metro, Selgros, Penny, XXL). Acele supermarket-uri care nu au putut sau nu au dorit sa garanteze ca nu vand alimente MG sunt prezente pe lista rosie a ghidului (Auchan, Artima, CORA, La Fourmi, Mega Image).
"Este imbucurator faptul ca exista deja supermarket-uri care sunt receptive la dorinta romanilor de a se lipsi de alimentele MG, insa este revoltator ca exista inca altele care pot vinde asemenea alimente impotriva vointei consumatorilor. Ne-am saturat de culturile ilegale cu plante MG si cu atat mai mult de prezenta lor in mancarea noastra. Este timpul ca toate supermarket-urile sa fie sensibile fata de vointa majoritatii si sa adopte o politica de vanzari fara OMG in alimentele noastre!", a incheiat Paun.
In perioada imediat urmatoare Greenpeace va continua dialogul cu supermarket-urile si va desfasura activitati de informare in randul consumatorilor in legatura cu politica acestor supermarket-uri cu privire la vanzarea de alimente MG in vederea extinderii listei verzi.
Greenpeace cere supermarket-urilor care opereaza in Romania sa se supuna vointei romanilor si sa garanteze imediat ca vand alimente fara OMG pentru a proteja sanatatea oamenilor si a mediului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză