Etapa a doua din programul Rabla poate finanta 2.049 de masini
Data publicarii: 29-08-2007 | AutoAdministratia pentru Mediu a alocat prima de casare de 3.000 lei pentru 14.451 de masini din totalul de 16.500 incluse in programul Rabla, restul de 2.049 fiind redistribuite celor 45 de producatori, importatori si distribuitori auto acceptati in cea de a doua etapa a programului de la 1 septembrie.
Potrivit datelor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), din cele 2.049 de masini ramase neutilizate dupa finalizarea primei etape a Programului de Innoire a Parcului Auto National, marca Opel a primit cele mai multe autoturisme - 171, urmata de Porche, Citroen, Dacia, Daewoo, Ford, Mitsubishi, Chevrolet si Renault cu cate 170 de masini. De asemenea, marcile Fiat si Hyundai au primit, in urma redistribuirii, cate 169 de masini, iar pentru Peugeot au fost alocate 168 de masini. Totodata, marcile Mercedes si Lada au primit pentru cea de a doua sesiune a programului sapte, respectiv cinci autoturisme.
Redistribuirea autorturismelor a fost decisa, marti, in sedinta Comitetului de Avizare al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), intrunit pentru a analiza modul de desfasurare a programului dupa incheierea primei etape, derulata in perioada 20 aprilie - 31 august 2007. La sedinta au fost prezenti si reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automibile (APIA).
In urma sedintei, comitetul a decis acceptarea a 45 de producatori, importatori si distribuitori autorizati de autoturisme, in cea de a doua etapa a programului Rabla, care se va derula in perioada 1 septembrie-12 noiembrie 2007.
Dupa prima etapa a programului Rabla, AFM a alocat pentru cele 14.451 de masini suma de 43.353.000 lei, urmand ca pentru cele 2.049 de masini ramase neutilizate AFM sa faca plati in valoare de 6.147.000 lei.
Presedintele AFM, Mihai Toti, declara, recent, ca Administratia a alocat, pana la 1 august, prima de casare de 3.000 lei pentru 10.721 de masini din totalul de 16.500 incluse in programul Rabla. De asemenea, presedintele AFM preciza ca, in acest an programul Rabla va fi realizat in proportie de 100%.
Comitetul Director al Administratiei Fondului de Mediu (AFM) a analizat dosarele depuse de producatori si i-a avizat, la mijocul lunii aprilie, pe cei care indeplineau conditiile, distribuind cele 16.500 de locuri intre 56 de companii acceptate in program.
Conform Ordinului 430/2007, suma de 49,5 milioane lei alocata pentru desfasurarea programului Rabla in anul 2007 se distribuie catre producatorii, importatorii si distribuitorii auto proportional cu cererile acestora de finantare. Conditiile impuse prin actul normativ stabilesc ca cererea de finantare a unui solicitant nu poate depasi totalul sumei alocate programului. De asemenea, solicitarile cumulate pentru o singura marca auto nu trebuie sa depaseasca suma de 49,5 milioane lei. In cazul in care, dupa depunerea de catre solicitanti a cererilor de finantare, suma totala ceruta de acestia depaseste 49,5 milioane lei, AFM aplica un coeficinet de proportionalitate intre suma alocata si suma ceruta. Astfel, daca suma ceruta de catre un solicitant reprezinta 45% din totalul solicitarilor de finantare, acesta va primi echivalentul a 45% din suma alocata programului.
Potrivit aceluiasi act normativ, daca un producator validat nu a utilizat, conform contractului de finantare, pana la sfarsitul primei etape cel putin 80% din suma contractata, contractul de finantare nerambursabila inceteaza de drept, iar Administratia Fondului pentru Mediu va redistribui suma ramasa neutilizata conform criteriului enuntat.
Programul se desfasoara in limita sumei de 49,5 milioane lei, dar, spre deosebire de anul trecut, are trei etape, si nu doua. Astfel, prima etapa se va incheia la 31 august, a doua pe 12 noiembrie, iar a treia la 12 decembrie. AFM a publicat si o lista cu 142 de firme autorizate sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz prin program.
De acest program pot beneficia persoanele fizice, proprietari sau mostenitori ai unui autoturism functional inmatriculat in Romania a carui vechime depaseste 12 ani. Masina veche urmeaza sa fie radiata, iar in baza certificatelor de distrugere a autoturismului si de radiere proprietarul primeste o suma de casare in valoare de 3.000 de lei, care va fi virata in contul de trezorerie al producatorului validat la care acesta este inscris pentru achizitionarea unei masini noi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii