O firma germana intentioneaza sa relanseze Trabantul
Data publicarii: 07-09-2007 | AutoLa aproape douazeci de ani dupa caderea Zidului Berlinului, o companie germana intentioneaza sa dea o noua sansa Trabantului, o masina poluanta in doi cilindri, simbol al fostei Germanii de Est, transmite Reuters. Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs timp de 30 de ani fara modificari majore. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
In pofida interiorului lipsit de confort si a motorului slab, masina cu aspect de cutie a fost privita cu afectiune si a devenit un obiect cu statut de simbol.
Herpa, un producator bavarez de vehicule in miniatura, vrea sa obtina profit din nostalgia pentru Trabant, "alintat" sub denumirea de "Trabi", si a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
"Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. "Perceptia ideii noastre a fost extraordinara", a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt. Modelul initial avea doua portiere si patru locuri, iar masina era vopsita in albastru deschis.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. "Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare", a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari). Modelele de epoca reconditionate se vand insa pentru suma de aproximativ 10.000 de euro, prin licitatii organizate pe internet, mai noteaza Reuters.
Cand a fost proiectat prima data in anii 1950, modelul original de Trabant urma sa fie produs pana in 1967. Modelele restilizate propuse ulterior au fost respinse insa de conducerea Republicii Democrate Germane, pe motiv ca ar fi prea costisitoare.
Masina a devenit un simbol dupa publicarea imaginilor cu locuitori ai Germaniei de Est traversand granita in masinile lor Trabant in noiembrie 1989 dupa caderea Zidului Berlinului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București