O firma germana intentioneaza sa relanseze Trabantul
Data publicarii: Astazi, 07-09-2007 | AutoLa aproape douazeci de ani dupa caderea Zidului Berlinului, o companie germana intentioneaza sa dea o noua sansa Trabantului, o masina poluanta in doi cilindri, simbol al fostei Germanii de Est, transmite Reuters. Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs timp de 30 de ani fara modificari majore. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
In pofida interiorului lipsit de confort si a motorului slab, masina cu aspect de cutie a fost privita cu afectiune si a devenit un obiect cu statut de simbol.
Herpa, un producator bavarez de vehicule in miniatura, vrea sa obtina profit din nostalgia pentru Trabant, "alintat" sub denumirea de "Trabi", si a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
"Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. "Perceptia ideii noastre a fost extraordinara", a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt. Modelul initial avea doua portiere si patru locuri, iar masina era vopsita in albastru deschis.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. "Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare", a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari). Modelele de epoca reconditionate se vand insa pentru suma de aproximativ 10.000 de euro, prin licitatii organizate pe internet, mai noteaza Reuters.
Cand a fost proiectat prima data in anii 1950, modelul original de Trabant urma sa fie produs pana in 1967. Modelele restilizate propuse ulterior au fost respinse insa de conducerea Republicii Democrate Germane, pe motiv ca ar fi prea costisitoare.
Masina a devenit un simbol dupa publicarea imaginilor cu locuitori ai Germaniei de Est traversand granita in masinile lor Trabant in noiembrie 1989 dupa caderea Zidului Berlinului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză