O firma germana intentioneaza sa relanseze Trabantul
Data publicarii: 07-09-2007 | AutoLa aproape douazeci de ani dupa caderea Zidului Berlinului, o companie germana intentioneaza sa dea o noua sansa Trabantului, o masina poluanta in doi cilindri, simbol al fostei Germanii de Est, transmite Reuters. Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs timp de 30 de ani fara modificari majore. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
In pofida interiorului lipsit de confort si a motorului slab, masina cu aspect de cutie a fost privita cu afectiune si a devenit un obiect cu statut de simbol.
Herpa, un producator bavarez de vehicule in miniatura, vrea sa obtina profit din nostalgia pentru Trabant, "alintat" sub denumirea de "Trabi", si a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
"Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. "Perceptia ideii noastre a fost extraordinara", a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt. Modelul initial avea doua portiere si patru locuri, iar masina era vopsita in albastru deschis.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. "Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare", a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari). Modelele de epoca reconditionate se vand insa pentru suma de aproximativ 10.000 de euro, prin licitatii organizate pe internet, mai noteaza Reuters.
Cand a fost proiectat prima data in anii 1950, modelul original de Trabant urma sa fie produs pana in 1967. Modelele restilizate propuse ulterior au fost respinse insa de conducerea Republicii Democrate Germane, pe motiv ca ar fi prea costisitoare.
Masina a devenit un simbol dupa publicarea imaginilor cu locuitori ai Germaniei de Est traversand granita in masinile lor Trabant in noiembrie 1989 dupa caderea Zidului Berlinului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private