Mediatorul intre banci si clientii nemultumiti va aparea in 2008

Data publicarii: 10-09-2007 | Finante-Banci

Bogdan Baltazar considera ca institutiile de credit, in special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism, noteaza Adevarul. Proiectul de infiintare a ombudsman, institutie care sa medieze neintelegerile dintre clienti si banci, inainteaza greu, nefiind inca definitivat, dupa aproape un an de discutii. In plus, nici armonizarea legislatiei in ceea ce priveste modificarea contractelor pentru credite de consum nu s-a materializat.

Ombudsmanul bancar va permite rezolvarea, pe cale nejudecatoreasca, a disputelor dintre consumatori si banci, fiind o institutie menita sa rezolve problemele inainte de a ajunge in instanta.

"Partea tehnica am finalizat-o. Urmeaza ca, la un moment dat, probabil prin lunile noiembrie-decembrie, comunitatea bancara sa se pronunte.

Din punct de vedere al Asociatiei Romane a Bancilor, lucrurile sunt rezolvate", a declarat, pentru "Adevarul", Radu Negrea, secretar general al Asociatiei.

Oficialul ARB recunoaste ca lucrurile inainteaza cu dificultate, iar din discutiile de pana in momentul de fata cu membrii ARB a ramas batut in cuie faptul ca viitoarea societate va fi "o entitate de sine statatoare, autonoma, nu o autoritate de stat".

Institutia urmeaza sa fie finantata de banci

Dezvoltarea groaie a ombudsman nu este o noutate pentru sistemul bancar, dificultati aparand si in cazul infiintarii Biroului de Credit, Transfond sau Biroului de Garantare. Radu Negrea spune ca, in urma discutiilor de pana acum dintre membrii ARB, societatea care se va infiinta va fi finantata prin contributia bancilor.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: