Greenpeace: Constructorii auto, niste porci poluanti
Data publicarii: 17-09-2007 | AutoMilitantii germani ai Greenpeace au declansat saptamana trecuta o actiune mai putin obisnuita, chiar in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, denuntand poluarea excesiva cauzata de automobile. Cu ocazia deschiderii oficiale pentru publicul larg, ei au prezentat trei autovehicule (Audi, BMW si Volkswagen) vopsite in roz si accesorizate cu rat, urechi si codita de porc. Sub titulatura de "porci climatici, care polueaza atmosfera" (climate pigs), ei atrag atentia asupra faptului ca producatorii continua sa scoata pe piata masini care depasesc limitele admise de noxe, doar pentru a obtine cateva procente de profit in plus.
Specialistul auto al organizatiei de protectie a mediului prezent la Frankfurt, Wolfgang Lohbeck, considera ca solutiile prezentate de fabricanti sunt "proiecte vechi intepenite de ani de zile in planurile inginerilor si trecute cu vederea", iar vehiculele "verzi" prezentate anul acesta la Salonul Auto sunt pura ipocrizie.
Masina-porc nu este la prima sa aparitie: fabrica Porsche din Zuffenhausen, Germania, a primit, cu putin timp inainte de debutul evenimentului de la Frankfurt, vizita celor de la Greenpeace. Atunci, ei au impodobit un Cayenne Turbo roz cu atributele porcine, sustinand ca Porsche construieste modele extrem de poluante si nu tine cont de normele de mediu.
Echipa Porsche a venit insa pregatita cu raspunsuri pasnice si contraargumente afisate pe bannere mari cu titlul "Gut zu wissen" (Bine de stiut): contributia Porsche la minimizarea emisiilor de dioxid de carbon din trafic, sau viitoarea introducere a motoarelor hibride cu un consum sub 9L de combustibil la 100 km.
Potrivit statisticilor efectuate in ultima perioada, Porsche se face vinovata de circa 1% din totalul emisiilor de noxe de esapament din intreaga Germanie.
Greenpeace - Car sclave
Integral in Antena3
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an