Loteria Romana - cel mai valoros brand romanesc
Data publicarii: 19-09-2007 | MediaLoteria Romana este cel mai valoros brand din Romania, estimat la 35 milioane euro, si ocupa locul 758 intr-un clasament european care cuprinde 3.000 de marci, se arata intr-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena. Raportat la primele zece marci din Romania, a caror valoare totalizeaza 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentata de catre Loteria Romana, are o contributie semnificativa, respectiv 42%, fiind urmata de industria bunurilor de consum (16%) si de utilitati (16%).
In clasamentul european prima pozitie revine marcii finlandeze Nokia, estimata la 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare figurand LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) si Vodafone (22.550 miliarde de euro). Brandurile asigura prosperitate economica, locuri de munca si identitate nationala, spun autorii studiului "Eurobrand2007".
Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a Romaniei este ilustrata de relatia intre Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor si raportul intre valoarea cumulata a primelor zece branduri din Romania si PIB. In functie de acest criteriu, Romania se plaseaza pe locul 24 in Europa, in conditiile in care raportul intre valoarea primelor zece branduri din Romania si PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridica la 12.986 euro.
"Brandurile atrag multi bani si viitorul Europei depinde de branduri puternice", a declarat Gerhard Hrebicek, seful departamentului de cercetare si director executiv al Institutului din Viena.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri