Retailerul portughez Jeronimo Martins vrea sa intre pe piata romaneasca
Data publicarii: 24-09-2007 | AfaceriGrupul de retail portughez Jeronimo Martins SGPS, prezent in regiune in Polonia unde opereaza magazinele de discount Biedronka intentioneaza sa-si continuie expansiunea in estul Europei, printe optiunile sale numarandu-se si Romania, potrivit ziarului Jornal de Negocios.
"Jeronimo Martins SGPS a adaugat Rusia pe lista tarilor in care intentioneaza sa-si extinda reteaua, lista care include deja Romania si Ucraina", a declarat directorul executiv al companiei Jeronimo Martins SGPS, Alexandre Soares dos Santos citat de publicatia portugheza Jornal de Negocios.
Soares dos Santos a adaugat ca a vizitat de curand Rusia unde a descoperit "o piata cu un potential extraordinar unde consumatorii vor sa aiba acum bunuri pe care inainte nu le puteau achizitiona". Acesta a mai spus ca este constient de dificultatile cu care compania va trebui sa se confrunte in expansiunea sa, incluzand aici diferentele lingvistice, dar si eventualele parteneriate in care Jeronimo Martins va fi implicata.
Intre timp, grupul Jeronimo Martins isi continua expansiunea in Polonia unde a inaugurat al 1.000-lea magazin al retelei si unde intentioneaza sa opereze 1.265 de unitati pana in 2009 si 1.700 in 2015, cu un ritm de 120 de magazine deschise pe an, potrivit Jornal de Negocios.
Grupul Jeronimo Martins a inregistrat vanzari totale de aproximativ 2,4 miliarde euro in primul semestru al anului 2007, in crestere cu 19,3% fata de perioada similara a anului trecut si un profit net de 41,7 milioane euro, mai mare cu 12,3% fata de anul precedent, potrivit raportului financiar al companiei. Cifra de afaceri generata de lantul de magazine Biedronka pe care le opereaza in Polonia a cresut cu 34,2%, iar castigurile inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) au fost de 58,7 milioane euro, in crestere cu 49,1%.
Compania Jeronimo Martins si-a inceput activitatea in domeniul alimentar in anii 1980, in Portugalia. In prezent, grupul este liderul pietei portugheze de retail prin supermarketurile Pingo Doce, hipermarketurile Feira Nova si magazinele Recheio care activeaza pe segmentul cash&carry. Compania are peste 34.000 de angajati.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private