Retailerul portughez Jeronimo Martins vrea sa intre pe piata romaneasca
Data publicarii: 24-09-2007 | AfaceriGrupul de retail portughez Jeronimo Martins SGPS, prezent in regiune in Polonia unde opereaza magazinele de discount Biedronka intentioneaza sa-si continuie expansiunea in estul Europei, printe optiunile sale numarandu-se si Romania, potrivit ziarului Jornal de Negocios.
"Jeronimo Martins SGPS a adaugat Rusia pe lista tarilor in care intentioneaza sa-si extinda reteaua, lista care include deja Romania si Ucraina", a declarat directorul executiv al companiei Jeronimo Martins SGPS, Alexandre Soares dos Santos citat de publicatia portugheza Jornal de Negocios.
Soares dos Santos a adaugat ca a vizitat de curand Rusia unde a descoperit "o piata cu un potential extraordinar unde consumatorii vor sa aiba acum bunuri pe care inainte nu le puteau achizitiona". Acesta a mai spus ca este constient de dificultatile cu care compania va trebui sa se confrunte in expansiunea sa, incluzand aici diferentele lingvistice, dar si eventualele parteneriate in care Jeronimo Martins va fi implicata.
Intre timp, grupul Jeronimo Martins isi continua expansiunea in Polonia unde a inaugurat al 1.000-lea magazin al retelei si unde intentioneaza sa opereze 1.265 de unitati pana in 2009 si 1.700 in 2015, cu un ritm de 120 de magazine deschise pe an, potrivit Jornal de Negocios.
Grupul Jeronimo Martins a inregistrat vanzari totale de aproximativ 2,4 miliarde euro in primul semestru al anului 2007, in crestere cu 19,3% fata de perioada similara a anului trecut si un profit net de 41,7 milioane euro, mai mare cu 12,3% fata de anul precedent, potrivit raportului financiar al companiei. Cifra de afaceri generata de lantul de magazine Biedronka pe care le opereaza in Polonia a cresut cu 34,2%, iar castigurile inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) au fost de 58,7 milioane euro, in crestere cu 49,1%.
Compania Jeronimo Martins si-a inceput activitatea in domeniul alimentar in anii 1980, in Portugalia. In prezent, grupul este liderul pietei portugheze de retail prin supermarketurile Pingo Doce, hipermarketurile Feira Nova si magazinele Recheio care activeaza pe segmentul cash&carry. Compania are peste 34.000 de angajati.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut