Afaceri de lux
Data publicarii: 25-09-2007 | LifestyleMarile case de moda lanseaza telefoane mobile si lanturi de restaurante, noteaza Evenimentul Zilei. In ultimii ani, marcile de renume din industria modei si-au extins afacerile in diferite domenii, astfel ca nu mai e nimic neobisnuit ca un restaurant sau un telefon mobil sa poarte "amprenta" unei renumite case de moda, cum ar fi Gucci sau Dolce&Gabbana.
Dupa ce i-au imbracat ani intregi pe cei celebri si bogati, designerii s-au gandit ca a venit timpul sa-i si hraneasca, astfel ca branduri de lux ca Trussardi, Bvlgari si Gucci au adaugat in "meniul" lor cateva cafenele si restaurante, informeaza "Wall Street Journal".
In Milano, orasul care gazduieste in aceste zile Saptamana Modei, exista cateva astfel de locuri, majoritatea amplasate in apropierea magazinelor de haine ale marilor designeri. Astfel, de la mobila la costumele chelnerilor sau ciocolata, creatorii de moda si-au pus semnatura pe foarte multe produse.
Totusi, aceste restaurante si cafenele nu sunt frecventate pentru bucataria sofisticata, ci pentru ambianta, potrivit criticului culinar Davide Paolini. "Restaurantul Bvlgari este la fel de "rafinat" ca bijuteriile create de aceasta casa de moda, iar la Gold, restaurantul Dolce&Gabbana, merita sa petreci o seara, chiar daca stii ca vei plati pentru ambianta si lux, si nu pentru mancare", explica Paolini.
Bucatarie "haute couture"
Astfel, celebritatile, dar si oamenii de rand se numara printre clientii obisnuiti ai acestor restaurante unde, de la lumini pana la friptura, totul reflecta viziunea marilor creatori de moda, lucru care ii face sa se simta parte din acest univers al luxului.
Domenico Dolce si Stefanno Gabbana au dorit ca restaurantul lor, Gold, deschis in luna aprilie, sa fie un simbol al luxului, astfel ca designul localului (care se intinde pe cateva niveluri) a fost conceput in nuante de auriu si argintiu, frecvent intalnite in colectiile de moda ale casei D&G, in timp ce Roberto Cavalli si-a exprimat propria viziune pentru cafeneaua sa, care are oglinzi pe pereti, un tavan stralucitor si un lift in forma de dovleac.
Georgio Armani, care are cafenele pozitionate chiar langa magazinele de haine in mai multe orase din lume, printre care Milano, Tokio, Hong Kong si Istanbul, spune ca aceasta afacere nu este un "tertip" pentru a-i tine pe clienti in magazin. "In ziua de astazi, poate mai mult ca niciodata, alegerea unui restaurant in care sa iei masa reprezinta, de fapt, o componenta a stilului de viata", declara Armani, care si-a prezentat aseara, la Milano, colectia de primavara-vara 2008.
In cadrul acestei prezentari, Casa Armani a lansat si un telefon mobil, editie de lux, realizat in parteneriat cu Samsung. De asemenea, designerul va mai crea, tot in colaborare cu Samsung, un televizor, dar si alte produse electronice. Giorgio Armani isi extinde astfel afacerea, urmand exemplul altor crea-tori de moda care s-au implicat pe piata electronicelor: Dolce&Gabbana in par-teneriat cu Motorola pentru un telefon mobil, Prada si Roberto Cavalli - cu LG.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private