Afaceri de lux
Data publicarii: 25-09-2007 | LifestyleMarile case de moda lanseaza telefoane mobile si lanturi de restaurante, noteaza Evenimentul Zilei. In ultimii ani, marcile de renume din industria modei si-au extins afacerile in diferite domenii, astfel ca nu mai e nimic neobisnuit ca un restaurant sau un telefon mobil sa poarte "amprenta" unei renumite case de moda, cum ar fi Gucci sau Dolce&Gabbana.
Dupa ce i-au imbracat ani intregi pe cei celebri si bogati, designerii s-au gandit ca a venit timpul sa-i si hraneasca, astfel ca branduri de lux ca Trussardi, Bvlgari si Gucci au adaugat in "meniul" lor cateva cafenele si restaurante, informeaza "Wall Street Journal".
In Milano, orasul care gazduieste in aceste zile Saptamana Modei, exista cateva astfel de locuri, majoritatea amplasate in apropierea magazinelor de haine ale marilor designeri. Astfel, de la mobila la costumele chelnerilor sau ciocolata, creatorii de moda si-au pus semnatura pe foarte multe produse.
Totusi, aceste restaurante si cafenele nu sunt frecventate pentru bucataria sofisticata, ci pentru ambianta, potrivit criticului culinar Davide Paolini. "Restaurantul Bvlgari este la fel de "rafinat" ca bijuteriile create de aceasta casa de moda, iar la Gold, restaurantul Dolce&Gabbana, merita sa petreci o seara, chiar daca stii ca vei plati pentru ambianta si lux, si nu pentru mancare", explica Paolini.
Bucatarie "haute couture"
Astfel, celebritatile, dar si oamenii de rand se numara printre clientii obisnuiti ai acestor restaurante unde, de la lumini pana la friptura, totul reflecta viziunea marilor creatori de moda, lucru care ii face sa se simta parte din acest univers al luxului.
Domenico Dolce si Stefanno Gabbana au dorit ca restaurantul lor, Gold, deschis in luna aprilie, sa fie un simbol al luxului, astfel ca designul localului (care se intinde pe cateva niveluri) a fost conceput in nuante de auriu si argintiu, frecvent intalnite in colectiile de moda ale casei D&G, in timp ce Roberto Cavalli si-a exprimat propria viziune pentru cafeneaua sa, care are oglinzi pe pereti, un tavan stralucitor si un lift in forma de dovleac.
Georgio Armani, care are cafenele pozitionate chiar langa magazinele de haine in mai multe orase din lume, printre care Milano, Tokio, Hong Kong si Istanbul, spune ca aceasta afacere nu este un "tertip" pentru a-i tine pe clienti in magazin. "In ziua de astazi, poate mai mult ca niciodata, alegerea unui restaurant in care sa iei masa reprezinta, de fapt, o componenta a stilului de viata", declara Armani, care si-a prezentat aseara, la Milano, colectia de primavara-vara 2008.
In cadrul acestei prezentari, Casa Armani a lansat si un telefon mobil, editie de lux, realizat in parteneriat cu Samsung. De asemenea, designerul va mai crea, tot in colaborare cu Samsung, un televizor, dar si alte produse electronice. Giorgio Armani isi extinde astfel afacerea, urmand exemplul altor crea-tori de moda care s-au implicat pe piata electronicelor: Dolce&Gabbana in par-teneriat cu Motorola pentru un telefon mobil, Prada si Roberto Cavalli - cu LG.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an