Bucuresti, capitala europeana a publicitatii

Data publicarii: 25-09-2007 | Media

Oameni de publicitate, de branding si de PR din Europa vor dezbate timp de doua zile (27-28 septembrie), la Palatul Parlamentului, tendintele actuale in domeniul comunicarii. Este prima editie a unui summit european organizat de Asociatia Internationala a Publicitatii (IAA), filiala din Romania.

Ideea organizarii summitului la Bucuresti a venit in 2006, cand oficialii IAA Worldwide, organizatie neguvernamentala ce reuneste agentii si clienti de publicitate, si-au dat seama ca problemele care se pot dezbate la un summit mondial sunt foarte vagi si nu ating subiecte complete ale breslei.

Astfel, s-a luat decizia de organizare a unei reuniuni europene in care sa se discute aplicat problemele industriei. IAA Europa a organizat o licitatie (pitch) pentru a stabili locul acestui summit. S-au inscris in competitie filialele IAA din Romania, Rusia si Ungaria.

In aprilie 2007, IAA Europa a ales tara castigatoare: Romania. Victor Dobre, directorul executiv al IAA Romania, spune care au fost motivele acestei alegeri: Romania este a doua tara ca marime din Europa de Est si inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere din punct de vedere al investitiilor straine.

In cele doua zile ale summitului vor fi discutate trei teme importante pentru industria mondiala: comunicare strategica si cercetarea de piata, legislatie si autoreglementare si responsabilitate social-corporatista. "Summitul vine intr-un moment critic al advertisingului in Europa si in lume, in general. In Romania, criza nu se resimte, pentru ca inca mai avem pana sa ajungem acolo.

Aceasta criza consta in fragmentarea accentuata a canalelor de comunicare. Toate aceste provocari trebuie abordate si discutate. Unii dintre participantii care vor veni la Bucuresti le-au trait, altii urmeaza sa le traiasca, respectiv industria din Romania.

Scopul acestui summit este sa educe si sa ridice nivelul industriei noastre", declara Diana Flutur, presedintele comitetului de organizare al summitului si directorul agentiei de publicitate Odyssey Communication. Reuniunea de la Palatul Parlamentului a insemnat pentru organizatori o mare desfasurare de forte.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: