Toyota planuieste un automobil supermini pentru piata europeana
Data publicarii: 25-09-2007 | AutoToyota Motor Corp. planuieste sa introduca un automobil ultracompact pe piata europeana in 2009, pentru a veni in intampinarea cererii pentru automobilele de dimensiuni mici cu un consum redus, a scris marti cotidianul nipon Nikkei, citat de Reuters. Automobilul va fi fabricat in Japonia, pentru inceput fiind produse aproximativ 100.000 de unitati pe an, Toyota urmand a comercializa acest model si pe piata japoneza, a precizat cotidianul, adaugand ca pretul nu a fost inca stabilit.
Toyota, cel mai mare producator de automobile din lume, va dezvolta acest automobil modificand modelul iQ, o masina prototip ultracompacta pe care producatorul nipon a dezvaluit-o cu ocazia salonului auto de la Frankfurt, conform Nikkei.
Cu o lungime de 2,98 metri, modelul iQ este cu aproximativ 80 de centimetri mai scurt decat automobilul Yaris, care este modelul principal al Toyota pentru piata europeana.
Acest model ultracompact va avea destul spatiu interior pentru patru persoane si va fi dotat cu un motor de un litru.
Producatorul se asteapta ca vanzarile din Europa sa creasca cu aproximativ 5%-10% in 2009, dupa ce pentru anul viitor grupul nipon a planificat o crestere de 5%, afirma Reuters.
Dupa prezentarea modelului iQ la salonul de la Frankfurt, la inceputul acestei luni, directorul diviziei Toyota pentru Europa, Thierry Dombreval, a declarat ca acest model "nu este foarte diferit" de versiunea de serie, urmand a fi pozitionat sub modelul Aygo de dimensiuni reduse, dezvoltat in cooperare cu grupul PSA Peugeot Citroen.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor