Reclamele la pensii, agresive si comune
Data publicarii: 02-10-2007 | MediaPublicitarii cred ca reclamele sunt agresive, ca pleaca de la premisa ca potentialii consumatori sunt obligati sa cumpere produsul respectiv si ca, din punct de vedere creativ, niciuna nu e destul de convingatoare, pentru ca mesajul este comun. O alta concluzie: diferentierea dupa beneficiile oferite se face foarte greu de la un administrator la altul, noteaza Evenimentul Zilei.
Opt din cele 12 spoturi la pensii au fost analizate de Adrian Botan (McCann Erickson), Ioana Manea (Loco Branding&Communication), Razvan Capanescu (Publicis), Cristian Munteanu si Radu Olteanu (TBWA).
ALLIANZ-TIRIAC- Se diferentiaza si amuza
Agentia de publicitate: Graffiti BBDO
Concept: La pensie, cand ai mult timp, nu poti sa faci nimic, pentru ca nu ai bani si te plistisesti. O pensie este raspunsul problemelor.
Razvan Capanescu: "Probabil singura campanie care nu se bazeaza pe ilustrarea beneficiului, ci pe sugerarea lui. Se diferentiaza si amuza. Nu stiu daca si convinge, din simplul motiv ca targetul vizat este cel inca in putere acum si care aproape sigur nu va avea aceleasi apucaturi la batranete ca si pensionarii de acum.
Ioana Manea: "Strategia de a indemna oamenii sa se pregateasca pentru a se bucura de timpul liber care vine odata cu pensionarea este corecta. Din pacate executia a ales sa portretizeze, retetar, absenta produsului din viata oamenilor. Iata ce ti se va intampla daca nu-ti faci o pensie: vei avea atunci, peste ani, o viata arida, plicticoasa, deprimant-meschina. In plus, oamenilor nu li se prezinta motive sa aleaga pensia Allianz si nu alta, intregul demers fiind pur si simplu o incercare generica de a convinge tinerii sa se gandeasca, totusi, la o pensie, oricare ar fi ea.
Cine a furat reclama?
Adrian Botan: "Este bine ca pun logo-ul inca de la inceputul spotului, pentru ca nu se manifesta deloc valorile marcii Allianz Tiriac. Insa nu cred ca reusesc mare lucru: am vazut spotul in calup, am retinut executia, dar nu am retinut marca."
Cristian Munteanu: "|n lipsa unei idei, Allianz }iriac a ales sa mearga pe retele creative. Redusa la absurd, pensia este o plictiseala nesfarsita, iar oamenii sunt invitati sa se bucure de ea la }iriac. De ce? Asta nu ni se mai spune."
AVIVA- Nu vreau sa o vad pe Mihaela Radulescu batrana
Agentia: Punct Advertising
Concept: "Perioada de pensie poate fi frumoasa".
Razvan Capanescu: "Vedeta este una absolut respectabila, frumoasa si foarte calda, indragita de toata lumea. Doar ca la atat se rezuma si campania.
Ioana Manea: "Daca as putea sa iau in considerare numai spotul cu Mihaela Radulescu as zice ca strategic are un punct in plus pentru ca incearca sa creeze un diferentiator bazat pe cei 300 de ani de experienta ai companiei: valoare-crestere-siguranta. La nivel executional, alegerea batranei si cam obositei retete a testimonialului nu poate fi judecata decat in lumina unei alte campanii Aviva care a iscat un val de dezaprobari datorita mesajului ("Aceasta reclama va exista si maine. Dar tu?" n. r.). Ramane de vazut daca ce s-a pierdut mai poate fi recuperat prin zambetul si vocea Mihaelei…
Adrian Botan: "Oare este atat de greu de inteles ca oamenii nu vor sa auda ca imbatranesc? Zero idee, o celebritate ultra-folosita si trei mesaje pe care nu le retii. Singura satisfactie: Mihaela Radulescu la pensie. Si imi aduc aminte ca tot Aviva avea un panou publicitar pe care scria apocaliptic "Aceasta reclama va exista si maine. Dar tu?". Brrr! Cata consistenta!
Cristian Munteanu: "Cei de la au ales-o (in mod fericit) pe Mihaela Radulescu sa vorbeasca in numele lor, au inchis ochii si acum asteapta rezultatele. Curajul lor cred ca o sa dea roade. In rest, ca barbat, tot ce pot sa mai adaug este ca, pe bune, chiar nu vroiam sa o vad pe Mihaela Radulescu batrana! "
BANCPOST- Un filmulet execrabil despre viata sordida
Agentia: Starlink
Concept: Muncesti din greu pentru banii tai, asa ca incredinteaza-i cuiva care stie sa aiba grija de ei.
Razvan Capanescu: "Publicitar-contemporana si bine facuta. Dar clar, este cel mai aproape de un target in jurul varstei de 30, cel vizat de mai toate campaniile pentru pensii private din toamna asta.
Ioana Manea: "Mesajul e aproape literal: muncesti mult ca sa faci bani, ai face bine sa ai grija de ei. Executia minimalista si fara risipa de resurse ajuta si ea la crearea unei senzatii de apropiere cu brandul Bancpost. Singurele minusuri, din perspectiva mea, ar fi, pe de-o parte ca spotul nu valorifica un insight adevarat, ci mai degraba un adevar universal valabil si recunoscut ca atare, iar, pe de alta parte, ca demersul e atat de simplu incat, paradoxal, pare greu de inteles innecat in marea de subterfugii si clisee de publicitate a campaniilor pentru pensiile obligatorii.
Adrian Botan: "Un filmulet execrabil despre viata noastra sordida. Prin comparatie, pensia trebuie sa fie tare misto. E adevarat ca muncesc din greu, dar nu inteleg de ce as da banii la Bancpost."
Cristian Munteanu: "Mesajul este decent, dar realizarea? Este baiatul ala din birou cel mai bun exemplu pentru munca in zadar? Sincer, nu cred. Mai degraba cred ca oameni de la creatie au avut lucruri mai bune, care nu au trecut insa de vreo domnisoara de la departamentul de marketing."
BCR - Demonstratie fortata si neconvingatoare
Agentia: Young&Rubicam
Concept: Stabilitatea serviciilor financiare ale BCR si increderea de care se bucura in randul clientilor sai.
Razvan Capanescu: "Au incercat ei ceva, dar nu prea a iesit. Genul asta, prin care se amendeaza o poveste stiuta, cu personaje cunoscute, care se intalnesc cu probleme domestice, e unul mai delicat. Au fost executii premiate la Cannes cu James Bond si Che Guevara, care valorificau aceeasi abordare. Doar ca acolo nu parea "pus cu mana"."
Ioana Manea: "Desi destul de greu de patruns, demersul BCR pare sa doreasca sa reactiveze reputatia de siguranta a acestei banci. Ideea ca pensiile obligatorii BCR sunt cele mai sigure e un efort de diferentiere, insa diferentiatorul, cu toata reputatia de siguranta a BCR readusa in prim-plan, este unul mai slab decat "cresterea" sau "valoarea" (AVIVA) sau chiar "intelegerea" (Bancpost). Executional, banca in rolul paznicului longeviv si artist pe deasupra pare o demonstratie fortata, excesiv "publicitara" si neconvingatoare.
Adrian Botan: "Haos total. Irelevanta stralucitoare. Nu inteleg nimic, si sunt tare curios cum a fost aprobat acest spot.
Cristian Munteanu: "Ma iertati. N-am inteles. Si ce striga cavalerul ala la sfarsit?! Am vazut spotul de zece ori si tot nu am priceput."
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut