Ziarele ''fara pret'' ataca presa ''pe bani''
Data publicarii: Astazi, 04-10-2007 | MediaPiata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei, noteaza Adevarul. Ziarele gratuite sunt "copiii rasfatati" ai industriei presei scrise. Au aparut la mijlocul anilor '90, in mici orase din Occident, au crescut incet, sub grija unor editori predispusi la experimente si in prezent sunt niste "adolescenti", care vor sa cucereasca lumea. In 51 de tari apar cotidiene pe care "nu dai nici doi bani".
In vreme ce tirajele si veniturile din publicitate ale presei traditionale scad de la an la an, oferta ziarelor gratuite s-a dezvoltat foarte mult in ultimul deceniul la nivel international. Acest tip de presa a patruns in mai toate tarile din Europa si pe numeroase piete media din Statele Unite ale Americii, Canada, America de Sud, Australia, Asia si chiar si Africa de Sud.
In Hong Kong exista trei publicatii in faza experimentala. Analistii considera aceste produse media ca fiind usor de citit, cu texte foarte scurte si informatii utile, ce pot fi "consumate" in mai putin de 20 de minute, cu precadere in mijloace de transport in comun.
Rapoartele recente ale World Association of Newspapers, asociatie ce reprezinta interesele marilor editori de presa din lume, arata ca ziarele gratuite "au invadat" 51 de tari. Metro International este liderul mondial pe aceasta piata, care editeaza mai mult de opt milioane de exemplare in fiecare zi.
Revolutia media
Alte companii media au un tiraj total vandut de aproximativ 32 de milioane de exemplare, citite zilnic de mai mult de 70 milioane de oameni. In total, piata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei. Si, potrivit analistilor, "gratuitele" nu se vor opri aici.
Cei mai mari jucatori pe aceasta piata sunt MediaNews Group (SUA), care detine 40 de cotidiene editate in noua state americane, si Metro International, in Europa, grup media suedez care detine Metro Newspapers, un lant de publicatii gratuite in Cehia, Ungaria, Olanda, Finlanda, Argentina, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Portugalia si Franta.
MediaNews Group a lansat la mijlocul anilor '90 cotidianul "Palo Alto Daily News" in statul California, titlul care s-a bucurat de un imens succes. La randul sau, Metro acopera nu doar piata europeana, ci si pe cea din Hong Kong, Coreea, Mexic si Brazilia. De la lansarea din 1995 si pana in prezent, veniturile din publicitate ale grupului suedez au crescut cu 41%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză