Ziarele ''fara pret'' ataca presa ''pe bani''
Data publicarii: 04-10-2007 | MediaPiata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei, noteaza Adevarul. Ziarele gratuite sunt "copiii rasfatati" ai industriei presei scrise. Au aparut la mijlocul anilor '90, in mici orase din Occident, au crescut incet, sub grija unor editori predispusi la experimente si in prezent sunt niste "adolescenti", care vor sa cucereasca lumea. In 51 de tari apar cotidiene pe care "nu dai nici doi bani".
In vreme ce tirajele si veniturile din publicitate ale presei traditionale scad de la an la an, oferta ziarelor gratuite s-a dezvoltat foarte mult in ultimul deceniul la nivel international. Acest tip de presa a patruns in mai toate tarile din Europa si pe numeroase piete media din Statele Unite ale Americii, Canada, America de Sud, Australia, Asia si chiar si Africa de Sud.
In Hong Kong exista trei publicatii in faza experimentala. Analistii considera aceste produse media ca fiind usor de citit, cu texte foarte scurte si informatii utile, ce pot fi "consumate" in mai putin de 20 de minute, cu precadere in mijloace de transport in comun.
Rapoartele recente ale World Association of Newspapers, asociatie ce reprezinta interesele marilor editori de presa din lume, arata ca ziarele gratuite "au invadat" 51 de tari. Metro International este liderul mondial pe aceasta piata, care editeaza mai mult de opt milioane de exemplare in fiecare zi.
Revolutia media
Alte companii media au un tiraj total vandut de aproximativ 32 de milioane de exemplare, citite zilnic de mai mult de 70 milioane de oameni. In total, piata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei. Si, potrivit analistilor, "gratuitele" nu se vor opri aici.
Cei mai mari jucatori pe aceasta piata sunt MediaNews Group (SUA), care detine 40 de cotidiene editate in noua state americane, si Metro International, in Europa, grup media suedez care detine Metro Newspapers, un lant de publicatii gratuite in Cehia, Ungaria, Olanda, Finlanda, Argentina, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Portugalia si Franta.
MediaNews Group a lansat la mijlocul anilor '90 cotidianul "Palo Alto Daily News" in statul California, titlul care s-a bucurat de un imens succes. La randul sau, Metro acopera nu doar piata europeana, ci si pe cea din Hong Kong, Coreea, Mexic si Brazilia. De la lansarea din 1995 si pana in prezent, veniturile din publicitate ale grupului suedez au crescut cu 41%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri