Razboiul stirilor aduce publicitate ''granzilor'' tv
Data publicarii: 10-10-2007 | MediaCirca 60% din numarul total de spoturi de la jurnale au fost difuzate la Pro TV, Antena 1 si Prima, noteaza Adevarul. Stirile Pro TV detin suprematia audientei in luna septembrie, atat in mediul urban, cat si la nivel national. Observatorul continua cursa de urmarire, desi audienta sa in orase s-a plasat la doua puncte in urma rivalilor de la Pro. Reclamele pentru automobile si banci au asaltat programele de stiri.
La nivel national, in septembrie, ierarhia audientelor pentru programele din prime time se prezinta astfel: Stirile Pro TV (5,1%), Jurnalul TVR 1 (3,9%) si Observator (3,1%). In mediul urban, clasamentul e putin schimbat: Stirile Pro TV (6,2%), Observator (4%), Jurnalul (2,9%). Situatia nu este foarte diferita de lunile precedente.
Oricum, topurile sunt irelevante, conteaza pana la urma "compozitia" publicului telespectator pentru fiecare program in parte si volumul vanzarilor de publicitate. Pe cele opt programe de stiri analizate, au fost difuzate 9.200 de spoturi publicitare. Observatorul (cu programul propriu-zis, rubricile Meteo si Sport) a difuzat 1.849 de reclame, fiind emisiunea de stiri din prime time care a avut cel mai mare volum de publicitate. Pe locurile urmatoare s-au aflat Focus 18 (1.811) si Stirile Pro TV (1.766).
Sportul de la Pro TV, impanat cu reclame
Aproape 60% din numarul total de spoturi din cadrul emisiunilor de stiri din prime time au fost difuzate de Antena 1, Prima TV si Pro TV. Interesant de remarcat este faptul ca rubrica de sport a Stirilor Pro TV conduce in topul emisiunilor de profil cu cel mai mare numar de reclame difuzate: 792. Aceasta cifra reprezinta 45% din totalul spoturilor difuzate in luna septembrie in cadrul programului Stirile Pro TV. (Se stie ca programul cuprinde trei module: emisiunea propriu-zisa, Sport si Meteo - situatie intalnita si la celelalte televiziuni). Focus 18 se poate lauda cu rubrica Meteo, care a difuzat cel mai mare volum de reclame dintre toate celelalte rubrici de profil de pe piata.
Masinile si bancile se ingramadesc la stiri
Categoriile de produse care "au atacat" publicul de pe reduta programelor de stiri din prime time au fost, in ordinea numarul de spoturi difuzate: automobilele (865), bancile (668), companiile de asigurari (634), marcile de bere (578) si telefonia mobila (288).
Remarcabila este prezenta pe primele doua locuri (urasc ierarhiile!) a automobilelor si a bancilor. De altfel, Banca Comerciala Romana, care a declansat in septembrie o ampla campanie de promovare (cu ocazia rebrandarii), se claseaza imediat dupa Procter&Gamble si Unilever in clasamentul companiilor a caror spoturi au vizat stirile din prime time.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România