Companiile Danone si Lactalis urmeaza sa majoreze preturile la produse

Data publicarii: 12-10-2007 | International

Doua dintre cele mai mari companii producatoare de alimente din Franta planuiesc majorarea pretului produselor proprii, modificare ce poate alimenta inflatia intr-un moment in care Banca Centrala Europeana analizeaza posibilitatea majorarii dobanzii de referinta, anunta Reuters.

Producatorul francez de iaurturi, Danone, a declarat joi ca planuieste o majorare a preturilor de pe piata din Franta cu 10%, modificare ce va intra in vigoare de la data de 21 noiembrie 2007, in timp ce compania rivala Lactalis a afirmat intr-un interviu ca doreste sa creasca preturile la branzeturi si lactate cu 15% pana la 17% in luna decembrie a acestui an.

Aceasta marire a preturilor decisa de Danone vine la scurt timp dupa cresterea de 2,3% impusa distribuitorilor in timpul verii, pentru a compensa  majorarea preturile la lapte.

Compania a declarat ca se asteapta la o crestere de inca 30% a preturilor la lapte in ianuarie.

Presedintele Lactalis, Michel Leonard, a declarat intr-un interviu acordat ziarului Les Echos ca majorarea preturilor are ca scop protejarea marjei de profit de fluctuatiile pretului la lapte. Grupul a efectuat deja o marire de 2,5% a preturilor la produse in vara.

Dupa lupta indelungata dusa in Europa pentru a reduce supraproductia de lapte, oferta este acum prea redusa si determina o crestere a preturilor.

"Incepand cu 1 octombrie platim cu 20% mai mult pentru lapte pe care il cumparam de la producatori, o noua majorare a preturilor fiind asteptata la inceputul anului urmator", a declarat Leonard pentru Les Echos.

In Franta, pretul la faimoasa "baguette" (bagheta) a crescut cu un euro, preturile la fructe si legume sunt ridicate datorita recoltei scazute iar alte preturi, cum ar fi cel la tigari, sunt de asemenea in crestere.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: