Companiile Danone si Lactalis urmeaza sa majoreze preturile la produse
Data publicarii: 12-10-2007 | InternationalDoua dintre cele mai mari companii producatoare de alimente din Franta planuiesc majorarea pretului produselor proprii, modificare ce poate alimenta inflatia intr-un moment in care Banca Centrala Europeana analizeaza posibilitatea majorarii dobanzii de referinta, anunta Reuters.
Producatorul francez de iaurturi, Danone, a declarat joi ca planuieste o majorare a preturilor de pe piata din Franta cu 10%, modificare ce va intra in vigoare de la data de 21 noiembrie 2007, in timp ce compania rivala Lactalis a afirmat intr-un interviu ca doreste sa creasca preturile la branzeturi si lactate cu 15% pana la 17% in luna decembrie a acestui an.
Aceasta marire a preturilor decisa de Danone vine la scurt timp dupa cresterea de 2,3% impusa distribuitorilor in timpul verii, pentru a compensa majorarea preturile la lapte.
Compania a declarat ca se asteapta la o crestere de inca 30% a preturilor la lapte in ianuarie.
Presedintele Lactalis, Michel Leonard, a declarat intr-un interviu acordat ziarului Les Echos ca majorarea preturilor are ca scop protejarea marjei de profit de fluctuatiile pretului la lapte. Grupul a efectuat deja o marire de 2,5% a preturilor la produse in vara.
Dupa lupta indelungata dusa in Europa pentru a reduce supraproductia de lapte, oferta este acum prea redusa si determina o crestere a preturilor.
"Incepand cu 1 octombrie platim cu 20% mai mult pentru lapte pe care il cumparam de la producatori, o noua majorare a preturilor fiind asteptata la inceputul anului urmator", a declarat Leonard pentru Les Echos.
In Franta, pretul la faimoasa "baguette" (bagheta) a crescut cu un euro, preturile la fructe si legume sunt ridicate datorita recoltei scazute iar alte preturi, cum ar fi cel la tigari, sunt de asemenea in crestere.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză