Ceasurile de lux, la indemana romanilor
Data publicarii: 16-10-2007 | AfaceriRomania ocupa, in 2006, locul 2 dupa Polonia cu o valoare anuala a vanzarilor de peste 12 milioane de euro, noteaza Adevarul. 2007 a fost anul in care cresterea puterii de cumparare a romanilor s-a reflectat in nivelul vanzarilor produselor de lux. Pe segmentul de ceasuri, piata a crescut in mod spectaculos, anul acesta valoarea acesteia atingand aproximativ 12 milioane de euro, cu 60% mai mare decat in anul precedent.
Chiar daca veniturile din ultimii ani ale romanilor nu pot fi comparabile cu cele ale europenilor, tara noastra a ocupat un loc fruntas in regiune atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si valoric. Ion Schiau, CEO Chronotime International, spune ca evolutia pietei romanesti de ceasuri de lux din perioada 2003-2006 a fost a doua cea mai importanta din Europa.
Afacerile din domeniu cresc cu peste 50%
Evolutia pozitiva se reflecta si in cifrele de afaceri ale principalilor jucatori din domeniu, care inregistreaza salturi ale afacerilor de peste 50%. "In 2006, cifra de afaceri a companiei Chronotime a fost de peste 3,5 milioane de euro, iar in 2007, aceasta va creste cu mai mult de 60%", a declarat pentru "Adevarul", Ion Schiau, CEO Chronotime International, companie care isi comercializeaza produsele prin intermediul Cellini. De cealalta parte, Helvetansa a inregistrat anul trecut afaceri de 3,7 milioane de euro, cresterea pentru anul in curs fiind estimata la aproximativ 45%.
Chiar daca ceasurile comercializate pe piata romaneasca de cele doua companii nu sunt tocmai accesibile ca pret, vanzarile sunt peste asteptari. Adrian Stoican, managing director al companiei Helvetansa, este de parere ca, "pentru consumatorul roman, ceasurile au devenit un obiect de interes, apetitul pentru piesele complicate si seriile limitate fiind din ce in ce mai mari". Desi pare greu de crezut, ceasurile de peste 5.000 de euro au devenit o constanta in vanzarile celor doua companii, pretul fiind ultimul lucru la care se gandesc romanii.
Ceasurile de peste 10.000 de euro, la mare cautare
Portofoliile comerciantilor sunt foarte diversificate, astfel incat sa raspunda si sa satisfaca gusturile de lux ale bogatilor Romaniei. "In acest moment, avem 21 de marci, in curand portofoliul urmand sa fie completat cu inca cinci", spune reprezentantul Chronotime. Potrivit acestuia, in 2006, compania a vandut aproximativ 23.000 de ceasuri, estimarile pentru 2007 tintind un numar de 40.000 de bucati. Cel mai scump ceas vandut de Chronotime a fost un ceas de dama Breguet din colectia "Reine de naples", al carui pret de catalog este de 170.000 euro, in timp ce Helvetansa a vandut Millenari Maserati Tourbillon si Chronograph din platina, serie limitata contra sumei de 194.000 euro.
Daca vanzarile de ceasuri de peste 100.000 de euro sunt ceva mai rare, nu acelasi lucru se poate spune despre cele de peste 10.000 de euro. Helvetansa a vandut in 2006 - 61 de piese, in timp ce in acest an a ajuns la un numar de vanzari de 85 de bucati. Pentru Chronotime International, din punct de vedere cantitativ, Swatch este brandul elvetian cel mai bine vandut in Romania, insa Tissot este pe primul loc ca cifra de afaceri.
Un segment care incepe sa se contureze foarte bine pe piata ceasurilor de lux sunt produsele nemtesti. De curand, firma Helvetansa si-a intregit portofoliul cu brandul Glashutte Original, caracteristica acestor produse scumpe, ce pornesc de la 3.000 de euro/bucata, este faptul ca ceasurile sunt confectionate manual.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut