Ceasurile de lux, la indemana romanilor
Data publicarii: 16-10-2007 | AfaceriRomania ocupa, in 2006, locul 2 dupa Polonia cu o valoare anuala a vanzarilor de peste 12 milioane de euro, noteaza Adevarul. 2007 a fost anul in care cresterea puterii de cumparare a romanilor s-a reflectat in nivelul vanzarilor produselor de lux. Pe segmentul de ceasuri, piata a crescut in mod spectaculos, anul acesta valoarea acesteia atingand aproximativ 12 milioane de euro, cu 60% mai mare decat in anul precedent.
Chiar daca veniturile din ultimii ani ale romanilor nu pot fi comparabile cu cele ale europenilor, tara noastra a ocupat un loc fruntas in regiune atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si valoric. Ion Schiau, CEO Chronotime International, spune ca evolutia pietei romanesti de ceasuri de lux din perioada 2003-2006 a fost a doua cea mai importanta din Europa.
Afacerile din domeniu cresc cu peste 50%
Evolutia pozitiva se reflecta si in cifrele de afaceri ale principalilor jucatori din domeniu, care inregistreaza salturi ale afacerilor de peste 50%. "In 2006, cifra de afaceri a companiei Chronotime a fost de peste 3,5 milioane de euro, iar in 2007, aceasta va creste cu mai mult de 60%", a declarat pentru "Adevarul", Ion Schiau, CEO Chronotime International, companie care isi comercializeaza produsele prin intermediul Cellini. De cealalta parte, Helvetansa a inregistrat anul trecut afaceri de 3,7 milioane de euro, cresterea pentru anul in curs fiind estimata la aproximativ 45%.
Chiar daca ceasurile comercializate pe piata romaneasca de cele doua companii nu sunt tocmai accesibile ca pret, vanzarile sunt peste asteptari. Adrian Stoican, managing director al companiei Helvetansa, este de parere ca, "pentru consumatorul roman, ceasurile au devenit un obiect de interes, apetitul pentru piesele complicate si seriile limitate fiind din ce in ce mai mari". Desi pare greu de crezut, ceasurile de peste 5.000 de euro au devenit o constanta in vanzarile celor doua companii, pretul fiind ultimul lucru la care se gandesc romanii.
Ceasurile de peste 10.000 de euro, la mare cautare
Portofoliile comerciantilor sunt foarte diversificate, astfel incat sa raspunda si sa satisfaca gusturile de lux ale bogatilor Romaniei. "In acest moment, avem 21 de marci, in curand portofoliul urmand sa fie completat cu inca cinci", spune reprezentantul Chronotime. Potrivit acestuia, in 2006, compania a vandut aproximativ 23.000 de ceasuri, estimarile pentru 2007 tintind un numar de 40.000 de bucati. Cel mai scump ceas vandut de Chronotime a fost un ceas de dama Breguet din colectia "Reine de naples", al carui pret de catalog este de 170.000 euro, in timp ce Helvetansa a vandut Millenari Maserati Tourbillon si Chronograph din platina, serie limitata contra sumei de 194.000 euro.
Daca vanzarile de ceasuri de peste 100.000 de euro sunt ceva mai rare, nu acelasi lucru se poate spune despre cele de peste 10.000 de euro. Helvetansa a vandut in 2006 - 61 de piese, in timp ce in acest an a ajuns la un numar de vanzari de 85 de bucati. Pentru Chronotime International, din punct de vedere cantitativ, Swatch este brandul elvetian cel mai bine vandut in Romania, insa Tissot este pe primul loc ca cifra de afaceri.
Un segment care incepe sa se contureze foarte bine pe piata ceasurilor de lux sunt produsele nemtesti. De curand, firma Helvetansa si-a intregit portofoliul cu brandul Glashutte Original, caracteristica acestor produse scumpe, ce pornesc de la 3.000 de euro/bucata, este faptul ca ceasurile sunt confectionate manual.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an