Cele mai bune companii aeriene low-cost de pe mapamond
Data publicarii: 17-10-2007 | TurismCand zbori cu avionul, nu prea mai poti beneficia de masa gratuita in cursele interne, in afara de trial-mix, adica niste stixuri care numai mancare nu se pot numi. O sticla de apa te va costa mult si nici sa nu te gandesti ca vei putea vedea un film. Companiile aeriene sunt constiente de costurile pe care le presupun astfel de servicii si incearca sa ofere cele mai mici preturi pasagerilor, astfel ca reduc drastic facilitatile.
Companiile aeriene low-cost incep sa creasca in vanzari, asigurand zboruri confortabile si la preturi bune. Acestea tind sa pastreze preturi mici, efectuand zboruri de la aeroporturile marginase, bazandu-se pe rezervarile online si acordand numai servicii strict necesare la bord.
Foarte multe companii folosesc un singur tip de aeronava, pentru a reduce costurile necesare instruirii echipajului. Un avantaj este ca aceste companii pot functiona fara acorduri sindicale sau fara contracte de munca, care pot tripla costurile.
Raportul Ghidului Oficial Aerian (OAG) pe 2006 a identificat 40 de companii low-cost numai in Europa. Dintre acestea, compania irlandeza Ryanair a transportat mai multi pasageri decat British Airways, iar numarul acestora este in crestere. In iulie 2007, 16% din numarul de zboruri apartineau companiilor low-cost. In luna iulie, din 309,7 milioane de bilete de zbor vandute in toata lumea, 61,9 milioane apartineau companiilor low-cost, insemnand o crestere de 4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In Europa, Air Berlin este veterana, potrivit Forbes. Compania a fost fondata in 1978, in Oregon, iar primul zbor s-a efectuat in 1979, intre Berlin si Palma de Mallorca. Cu o flota de 63 de aeronave, de la Airbus la Boeing sau Foker, compania a anuntat, in iulie, ca a comandat 25 de aeronave Boeing 787 Dreamliners, cu posibilitatea maririi comenzii cu inca 25 de unitati.
Liderul de piata in Europa EasyJet, din Marea Britanie si, totodata, ultima companie low-cost intrata pe piata din Romania, a ajuns pe locul trei in lume, cu 35 de milioane de pasageri pe an, pe 318 rute, incepand initial de la doua curse pe an.
Compania austriaca Niki a fost fondata de catre pilotul de formula 1, Niki Lauda. Spre deosebire de cursele low-cost conventionale, compania ofera gratis pasagerilor sai sandwich-uri, bauturi racoritoare, ziare si reviste.
In Asia, Air Asia, din Malaezia, este cea mai frecventata companie de zbor. Este recunoscuta pentru serviciile sale de telecomunicatie permise in timpul zborurilor. Tiger Airways a inceput sa efectueze zboruri din 2004, intre Singapore si Melbourne. Flota de avioane a companiei este formata doar din Airbus A320-200, care necesita costuri mici.
Oasis Hong Kong Airlines este una din comapniile low-cost din lista Skytrax's, care fac accesibile calatoriile dintre Hong Kong si Londra. Pasagerii pot zbura la clasa economica sau business cu unul dintre cele 5 Boeing 747-400s.
Kulula este o companie din Africa de Sud care a inceput sa efectueze zboruri in august 2001 si care s-a extins in servicii turistice. Mango, este recunoscuta ca a doua companie low-cost din Africa de Sud. In octombrie 2006 si-a crescut frecventa zborurilor. 1time, din Africa de Sud, functioneaza din ianuarie 2004 si a surprins calatorii prin preturile biletelor, care sunt foarte mici.
Jetstar Airways, in 2007, a obtinut coroana celei mai bune companii low-cost din lume. Compania efectueaza zboruri intre Australia si Singapore. In 2000, Grupul Richard Branson's Virgin a fondat Virgin Blue, care a obtinut in Australia titlul de cea de-a doua companie low-cost. Dintre companiile aeriene din Orientul Mijlociu se remarca Air Arabia si Jazeera Airways.
In America de Nord, cele mai frecventate companii aeriene low-cost sunt: JetBlue, Southwest, Frontier Airlines. Iar America de Sud se mandreste cu companii ca Gol si BRA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut