Retailerii europeni ar putea fi afectati de inasprirea mediului comercial
Data publicarii: 18-10-2007 | InternationalInasprirea mediului comercial in a doua jumatate a anului 2007, ce s-ar putea prelungi si in prima jumatate a anului 2008, ar putea pune presiune asupra retailerilor ce se bazeaza pe cheltuieli discretionare, a anuntat agentia de rating Moody's.
"Retailerii europeni par a se confrunta cu o perioada mai slaba din punct de vedere al consumului, mai multe companii raportand niveluri mai scazute ale vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut", a declarat vice-presedintele Moody's, si unul dintre principalii analisti ai agentiei, Richard Morawetz, autor al raportului.
"In ciuda acestui fapt, aceasta slabiciune vine dupa o perioada stabila si, in unele cazuri, marcata chiar de imbunatatiri pentru majoritatea retailerilor in cursul anului 2006", a adaugat acesta.
Moody's mizeaza pe o temperare a ritmului de crestere economica in zone euro in a doua jumatate a anului 2007, pentru intreg anul acest indicator urmand a se plasa la nivelul de 2,5%.
Consumul ar putea fi afectat de recenta criza a creditelor si zdruncinarea increderii consumatorilor. In acest context, Moody's observa strategia anumitor retaileri ce intentioneaza sa se extinda pe plan extern.
"Companiile ce se extind pe pietele emergente beneficiaza momentan de un ritm mai rapid de crestere in cadrul acestor state", a declarat Morawetz.
"Chiar daca in general consideram pozitiva diversitatea oferita de prezenta pe plan international, suntem constienti si de potentialul volatilitatii crescute ale anumitor piete", a adaugat acesta.
Sectorul de retail nu a fost caracterizat in 2007 de un nivel ridicat al fuziunilor si preluarilor si nicio astfel de operatiune, cu exceptia achizitiei grupului Alliance Boots, nu a dus la modificari de rating.
Actuala turbulenta ce caracterizeaza pietele de credit a redus posibilitatea efectuarii unor achizitii prin intermediul imprumuturilor, posibilitatea de a obtine credite de amploare putand fi redusa in perioada urmatoare, urmand a fi aplicate reglementari mult mai aspre.
Moody's observa in plus ca dificultatile legate de sindicalizarea datoriilor bancare ar putea reduce numarul achizitiilor sustinute prin imprumuturi.
Mai multi retaileri au luat masuri si pentru a rezolva problemele legate de deficitele fondurilor proprii de pensii, lucru despre care Moody's crede ca este pozitiv din punct de vedere al ratingului.
"Avand in vedere ca operatiunile de preluare si achizitiile stagneaza momentan, principalul lucru ce va influenta ratingurile va fi cererea", a incheiat Morawetz.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România