Firmele care nu respecta angajatii si comunitatea risca sa iasa din afaceri
Data publicarii: 23-10-2007 | AfaceriUn numar de 24 de experti din Austria, Elvetia, Danemarca, Belgia, Marea Britanie si Olanda s-au strans la Bucuresti sa le vorbeasca romanilor despre responsabilitatea sociala a companiilor (Corporate Social Responsability - CSR). Acest concept foarte popular in tarile UE este aproape necunoscut in Romania. Definitia lui este foarte complexa, spunea Luminita Oprea, director de comunicare Holchim Romania, autoarea primei carti romanesti despre CSR si initiatoarea conferintei internationale CSR '07.
Definirea CSR
"Responsabilitatea sociala, grija pentru mediu si performanta financiara a companiei formeaza bazele triunghiului care defineste dezvoltarea durabila: sa-ti duci traiul fara a provoca pagube celor din jur. "Ce inseamna exact responsabilitatea sociala a unei companii? Porneste de la relatia cu angajatii, de la modul in care se imbraca, atitudini, suma pe care angajatii au voie sa o foloseasca pentru a oferi mici cadouri… Se refera, de asemenea, la conditiile de munca civilizate.
Daca un director se lafaie intr-un birou de 40 de metri patrati si un angajat are la dispozitie un spatiu de 1 metru patrat nu putem vorbi de responsabilitate sociala. Apoi, tot in cadrul acestui concept se includ masurile privind sanatatea si securitatea in munca, precum si facilitatile oferite de companie angajatilor pentru pregatirea profesionala.
In relatia cu partenerii de afaceri, CSR presupune corectitudine, dar si alegerea cu grija a celor de la care preiei marfuri si servicii, precum si a celor carora le furnizezi aceste lucruri. Nu poti sa vorbesti de responsabilitate sociala atata timp cat accepti sa cumperi marfa de la o companie in care drepturile angajatilor sunt incalcate. CSR inseamna, de asemenea, monitorizare si raportare - transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie. In fine, o componenta a CSR este si implicarea in viata comunitatii.
Afacerile nu se desfasoara in vid. Succesul unei companii depinde foarte mult de succesul si prosperitatea comunitatii in care isi desfasoara activitatea", explica Luminita Oprea.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză