Firmele care nu respecta angajatii si comunitatea risca sa iasa din afaceri
Data publicarii: 23-10-2007 | AfaceriUn numar de 24 de experti din Austria, Elvetia, Danemarca, Belgia, Marea Britanie si Olanda s-au strans la Bucuresti sa le vorbeasca romanilor despre responsabilitatea sociala a companiilor (Corporate Social Responsability - CSR). Acest concept foarte popular in tarile UE este aproape necunoscut in Romania. Definitia lui este foarte complexa, spunea Luminita Oprea, director de comunicare Holchim Romania, autoarea primei carti romanesti despre CSR si initiatoarea conferintei internationale CSR '07.
Definirea CSR
"Responsabilitatea sociala, grija pentru mediu si performanta financiara a companiei formeaza bazele triunghiului care defineste dezvoltarea durabila: sa-ti duci traiul fara a provoca pagube celor din jur. "Ce inseamna exact responsabilitatea sociala a unei companii? Porneste de la relatia cu angajatii, de la modul in care se imbraca, atitudini, suma pe care angajatii au voie sa o foloseasca pentru a oferi mici cadouri… Se refera, de asemenea, la conditiile de munca civilizate.
Daca un director se lafaie intr-un birou de 40 de metri patrati si un angajat are la dispozitie un spatiu de 1 metru patrat nu putem vorbi de responsabilitate sociala. Apoi, tot in cadrul acestui concept se includ masurile privind sanatatea si securitatea in munca, precum si facilitatile oferite de companie angajatilor pentru pregatirea profesionala.
In relatia cu partenerii de afaceri, CSR presupune corectitudine, dar si alegerea cu grija a celor de la care preiei marfuri si servicii, precum si a celor carora le furnizezi aceste lucruri. Nu poti sa vorbesti de responsabilitate sociala atata timp cat accepti sa cumperi marfa de la o companie in care drepturile angajatilor sunt incalcate. CSR inseamna, de asemenea, monitorizare si raportare - transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie. In fine, o componenta a CSR este si implicarea in viata comunitatii.
Afacerile nu se desfasoara in vid. Succesul unei companii depinde foarte mult de succesul si prosperitatea comunitatii in care isi desfasoara activitatea", explica Luminita Oprea.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut