Firmele care nu respecta angajatii si comunitatea risca sa iasa din afaceri
Data publicarii: 23-10-2007 | AfaceriUn numar de 24 de experti din Austria, Elvetia, Danemarca, Belgia, Marea Britanie si Olanda s-au strans la Bucuresti sa le vorbeasca romanilor despre responsabilitatea sociala a companiilor (Corporate Social Responsability - CSR). Acest concept foarte popular in tarile UE este aproape necunoscut in Romania. Definitia lui este foarte complexa, spunea Luminita Oprea, director de comunicare Holchim Romania, autoarea primei carti romanesti despre CSR si initiatoarea conferintei internationale CSR '07.
Definirea CSR
"Responsabilitatea sociala, grija pentru mediu si performanta financiara a companiei formeaza bazele triunghiului care defineste dezvoltarea durabila: sa-ti duci traiul fara a provoca pagube celor din jur. "Ce inseamna exact responsabilitatea sociala a unei companii? Porneste de la relatia cu angajatii, de la modul in care se imbraca, atitudini, suma pe care angajatii au voie sa o foloseasca pentru a oferi mici cadouri… Se refera, de asemenea, la conditiile de munca civilizate.
Daca un director se lafaie intr-un birou de 40 de metri patrati si un angajat are la dispozitie un spatiu de 1 metru patrat nu putem vorbi de responsabilitate sociala. Apoi, tot in cadrul acestui concept se includ masurile privind sanatatea si securitatea in munca, precum si facilitatile oferite de companie angajatilor pentru pregatirea profesionala.
In relatia cu partenerii de afaceri, CSR presupune corectitudine, dar si alegerea cu grija a celor de la care preiei marfuri si servicii, precum si a celor carora le furnizezi aceste lucruri. Nu poti sa vorbesti de responsabilitate sociala atata timp cat accepti sa cumperi marfa de la o companie in care drepturile angajatilor sunt incalcate. CSR inseamna, de asemenea, monitorizare si raportare - transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie. In fine, o componenta a CSR este si implicarea in viata comunitatii.
Afacerile nu se desfasoara in vid. Succesul unei companii depinde foarte mult de succesul si prosperitatea comunitatii in care isi desfasoara activitatea", explica Luminita Oprea.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil