Neglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est
Data publicarii: 24-10-2007 | AfaceriNeglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est de a urma calea Vestului. Noile riscuri si tendinte in marketing au fost prezentate in cadrul forumului Strategic Marketing, noteaza Cotidianul.
"Bun venit in religia mea de marketing", si-a intimpinat Paul Garrison audienta prezenta la forumul Strategic Marketing, desfasurat marti la Bucuresti. "Sint fanatic cind vine vorba de focusul pe client. Si asta de ceva vreme", a marturisit in fata a citeva sute de persoane prezente cel care a fondat Garrison Group, companie de marketing in al carei portofoliu se regasesc nume precum Raiffeisen Bank, Coca-Cola, Danone, Pfizer, IKEA, Starbucks, Sony Playstation sau Procter&Gamble. Autor al conceptului de marketing exponential, Garrison si-a sintetizat in aproape patru ore experienta de 20 de ani in domeniu, pledind pentru un marketing in care sint esentiale interactiunea dintre motivatiile consumatorului si valorile de brand.
Una dintre bolile de care sufera la ora actuala inclusiv marketingul romanesc este, in opinia lui Garrison, o focusare excesiva pe rutina: "Cele mai multe dintre aceste rutine sint bazate pe o parere gresit inteleasa cum ca Romania si restul tarilor din Europa de Est trebuie sa ajunga din urma restul lumii. In Polonia s-a dorit cu orice pret construirea unei fabrici de gheata doar pentru ca in SUA se adauga gheata la Coca-Cola, ceea ce e o prostie. Statele acestea ar trebui mai degraba sa faca pasul inainte tocmai printr-o gindire proaspata".
O alta patima a celor care lucreaza in marketing este orientarea incapatinata spre produs si mai putin spre avantajul consumatorului, avertizeaza Garrison. "Budapesta si-a promovat imaginea cu ajutorul Miss Europa 2003, in conditiile in care 45% dintre toti turistii straini care vin aici sint germani trecuti de 60 de ani. Doamna Schmidt va spune cu siguranta: «Vom merge oriunde vara asta, dar in nici un caz Budapesta». Oamenii de marketing sint atit de prinsi de cine sint ei, incit nu le mai pasa de ce vor clientii", exemplifica acesta.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut