Neglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est
Data publicarii: 24-10-2007 | AfaceriNeglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est de a urma calea Vestului. Noile riscuri si tendinte in marketing au fost prezentate in cadrul forumului Strategic Marketing, noteaza Cotidianul.
"Bun venit in religia mea de marketing", si-a intimpinat Paul Garrison audienta prezenta la forumul Strategic Marketing, desfasurat marti la Bucuresti. "Sint fanatic cind vine vorba de focusul pe client. Si asta de ceva vreme", a marturisit in fata a citeva sute de persoane prezente cel care a fondat Garrison Group, companie de marketing in al carei portofoliu se regasesc nume precum Raiffeisen Bank, Coca-Cola, Danone, Pfizer, IKEA, Starbucks, Sony Playstation sau Procter&Gamble. Autor al conceptului de marketing exponential, Garrison si-a sintetizat in aproape patru ore experienta de 20 de ani in domeniu, pledind pentru un marketing in care sint esentiale interactiunea dintre motivatiile consumatorului si valorile de brand.
Una dintre bolile de care sufera la ora actuala inclusiv marketingul romanesc este, in opinia lui Garrison, o focusare excesiva pe rutina: "Cele mai multe dintre aceste rutine sint bazate pe o parere gresit inteleasa cum ca Romania si restul tarilor din Europa de Est trebuie sa ajunga din urma restul lumii. In Polonia s-a dorit cu orice pret construirea unei fabrici de gheata doar pentru ca in SUA se adauga gheata la Coca-Cola, ceea ce e o prostie. Statele acestea ar trebui mai degraba sa faca pasul inainte tocmai printr-o gindire proaspata".
O alta patima a celor care lucreaza in marketing este orientarea incapatinata spre produs si mai putin spre avantajul consumatorului, avertizeaza Garrison. "Budapesta si-a promovat imaginea cu ajutorul Miss Europa 2003, in conditiile in care 45% dintre toti turistii straini care vin aici sint germani trecuti de 60 de ani. Doamna Schmidt va spune cu siguranta: «Vom merge oriunde vara asta, dar in nici un caz Budapesta». Oamenii de marketing sint atit de prinsi de cine sint ei, incit nu le mai pasa de ce vor clientii", exemplifica acesta.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România