Zece milioane de europeni se muta anual din cauza vecinilor zgomotosi
Data publicarii: 25-10-2007 | LifestyleAproximativ zece milioane de cetateni din Europa isi schimba anual resedinta din cauza poluarii fonice produse de vecini si de aparatele electrocasnice ale acestora, potrivit unui studiu initiat de AEG-Electrolux, dat publicitatii miercuri.
"Cel mai intrusiv si deranjant gen de poluare fonica este cel generat de vecinii zgomotosi (in special certurile domestice, copiii si muzica data la maxim), iar unul din sase europeni este afectat de aparatele electrocasnice ale vecinilor", potrivit studiului Electrolux. De asemenea o zecime dintre europeni spun ca aparatele electrocasnice zgomotoase au reprezentat o problema in propria casa.
Oamenii considera ca cele mai deranjante zgomote sunt acelea produse de aspiratoare, masini de spalat, hote si uscatoare de rufe, mai arata cercetarea. Jumatate dintre respondenti spun ca bucataria este spatiul cel mai zgomotos din casa, in conditiile in care tot mai multi oameni petrec din ce in ce mai mult timp in bucatarie si desfasoara aici si alte activitati in afara de gatit si mancat, cum ar fi vizionarea de programe TV, arata cercetarea.
Potrivit acesteia, patru din zece respondenti sustin ca le-ar placea ca aparatura din bucatarie sa fie mai silentioasa, desi acest aspect variaza de la 18% in Olanda, la 64% in Spania.
Studiul a fost initiat in luna ianuarie anul acesta de AEG-Electrolux si a fost realizat de institutul Market Intelligence Management Limited. Cercetarea a cuprins parerile a 2.000 de persoane (barbati si femei, indiferent de varsta si statut social) din zece state (Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania, Rusia si Marea Britanie).
Grupul Electrolux este al doilea producator de electrocasnice din lume, avand mai mult de 40 milioane produse vandute in 150 de tari anual. Electrolux este producator de aspiratoare, masini de spalat, congelatoare si frigidere, iar printre brandurile sale se numara AEG, Zanussi, Eureka si Frigidaire.
In anul 2006, vanzarile grupului au fost de 104 miliarde coroane suedeze (circa 11,3 miliarde euro), iar numarul total de angajati a fost de aproximativ 56.000.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză