Skoda si Peugeot, marii perdanti de pe piata romaneasca
Data publicarii: 26-10-2007 | AutoIn primele noua luni din 2007, cele doua marci s-au "remarcat" prin cresteri ale vinzarilor sub ritmul pietei de import, ceea ce s-a tradus prin pierderea de pozitii in clasamentul general. Vinzarile de autoturisme noi, din import si din productia autohtona, au crescut in primele noua luni cu 23,1%, ajungind la 228.877 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Piata masinilor din productia locala s-a diminuat cu 8,2% in perioada ianuarie-septembrie 2007, pina la 82.566 de unitati.
Vinzarile de masini noi din import au crescut in acelasi interval cu 52,4%, ajungind la 146.311 unitati. In clasamentul primelor zece marci din import, in functie de vinzarile raportate in primele noua luni din 2007, doar trei marci si-au mentinut locurile de anul trecut. Renault si-a pastrat pozitia de lider cu 21.854 de unitati comercializate, desi cresterea vinzarilor cu 43,9% a fost sub nivelul inregistrat pe ansamblul marcilor auto din import.
Fiat si Toyota au ramas constante locurilor noua si zece, cu vinzari de 6.987 de unitati, respectiv 6.723 de unitati. Vinzarile Fiat s-au majorat cu peste 60% in perioada ianuarie-septembrie 2007, in timp ce ale Toyota au crescut cu peste 85%. Chevrolet si Hyundai au facut rocada. In urma dublarii vinzarilor, pina la 9.980 de masini, Chevrolet a urcat pe locul al saptelea, in timp ce Hyundai a coborit o pozitie, consemnind comercializari de 8.815 masini.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză