Alimentele, tutunul si bautura, cele mai livrate produse in 2006
Data publicarii: 01-11-2007 | EconomieValoarea livrarilor de produse si servicii industriale a fost, in 2006, de 200 miliarde lei, cea mai importanta crestere comparativ cu 2005 fiind inregistrata in sectorul alimentar, bauturi si tutun, anunta Institutul National de Statistica (INS).
Potrivit unui comunicat al INS remis joi, in anul 2006, valoarea livrarilor de produse si servicii industriale a fost de circa 200 miliarde lei, in scadere in termeni reali cu 2,1% fata de anul 2005.
Livrarile de produse si servicii industriale pe piata interna au crescut fata de 2005 cu 1,3%, crestere sustinuta in principal de industria prelucratoare (+7,5%), celelalte doua sectoare - industria extractiva si energia electrica si termica, gaze si apa- inregistrand scaderi cu 12,1%, respectiv 12,7%.
Cea mai importanta crestere a livrarilor fata de anul 2005 a fost inregistrata de industria alimentara, a bauturilor si a tutunului. Astfel, valoarea livrarilor de produse si servicii a cunoscut cea mai importanta crestere in industria alimentara, a bauturilor si a tutunului (+16,8%), care detine si cea mai mare pondere din totalul livrarilor din industrie (13,8%), urmata de fabricarea altor produse din minerale nemetalice (+13,3%) si de industria metalurgica si a produselor din metal (+13,1%), fabricarea produselor din cauciuc si mase plastice (+11,3%) si industria de echipamente electrice si optice (+11,1%).
Totodata, INS informeaza ca livrarile pe piata externa au scazut cu 7,0% in 2006 fata de anul precedent, scaderi inregistrate in toate cele trei sectoare industriale - industria extractiva (-33,0%), energia electrica si termica,gaze si apa (-24,7%) si industria prelucratoare (-6,5%).
Activitatea cu cea mai puternica orientare spre export din cadrul industriei prelucratoare a fost industria textila si a produselor textile, iar activitatea preponderent orientata spre piata interna a fost industria alimentara, a bauturilor si a tutunului, se mai arata in comunicatul INS.
In cadrul industriei prelucratoare, industria textila si a produselor textile a livrat 86,0% din produse pe piata externa, urmata de industria pielariei si a produselor din piele (85,2%), industria de echipamente electrice si optice (72,0%), fabricarea lemnului si a produselor din lemn (62,9%).
Cea mai puternica orientare spre piata interna s-a inregistrat in industria alimentara, a bauturilor si a tutunului (96,9%) urmata de fabricarea celulozei, hartiei si a produselor din hartie (88,9%) si fabricarea altor produse din minerale nemetalice (86,2%).
Atat activitatile din industria extractiva cat si din energia electrica si termica, gaze si apa sunt orientate aproape in intregime spre piata interna (100,0% in industria extractiva de produse energetice si 89,9% in industria extractiva de produse neenergetice ) respectiv 98,6% in energia electrica si termica, gaze si apa.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall