Romania si Bulgaria ar putea crea circuite turistice comune
Data publicarii: 14-11-2007 | TurismRomania si Bulgaria ar putea lucra impreuna la crearea de oferte comune ale circuitelor turistice care sa cuprinda locatii din cele doua tari, potrivit unui comunicat transmis, de catre Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL).
La aceasta concluzie au ajuns, marti, ministrul turismului Ovidiu Silaghi si Anelia Krushckova, presedintele Agentiei de Stat pentru Turism din Bulgaria, in cadrul Targului Mondial de Turism World - Trade Market, la Londra.
"Cu o lungime a litoralului mai mare cu o treime decat litoralul romanesc, Bulgaria si-a dezvoltat oferta turistica pe specificul litoralului, dar nu beneficiaza de diversitatea geografica si culturala pe care o are Romania. De aceea, crearea unei oferte comune care sa cuprinda locatii turistice din ambele tari ar putea aduce mai multi turisti in aceasta zona a Europei, ambele tari avand numai de castigat, atat financiar cat si ca prestigiu turistic", a spus Silaghi.
Ministrul a subliniat si potentialul eco-turistic al Romaniei si considera ca acest targ este o foarte buna oportunitate de a relua dialogul cu marii tour-operatori. "Ne-am propus sa intarim contactele cu acestia, sa le prezentam in mod concret ofertele noastre de turism. Ceea ce incercam sa-i convingem pe prietenii nostri din lume, este ca Romania, pe langa vizibilitate, devine din ce in ce mai atractiva, mai ales din punct de vedere al eco-turismului.", a declarat Ovidiu Silaghi.
In perioada 12-14 noiembrie, are loc la Londra Targul Mondial de Turism - World Trade Market. In cadrul manifestatiei sunt prezenti 632 de expozanti, iar Romania este reprezentata de 28 de companii (operatori aerieni, tour operatori, agentii de turism, hoteluri). Manifestarea se adreseaza doar profesionistilor, publicul larg neavand acces.
Companiile romanesti prezente la targ intentioneaza sa isi vanda ofertele, sa faca contracte pentru toate spatiile de cazare disponibile si sa-si adapteze ofertele viitoare la cerintele turistilor si la noile tendinte mondiale in turism, potrivit MIMMCTPL.
Potrivit datelor MIMMCTPL, in anul 2006 numarul vizitatorilor sositi in Romania din Marea Britanie a fost de 78.732, iar in primul semestru al anului 2007 de circa 50.000. Turistii britanici care viziteaza Romania sunt atrasi in special de orasele medievale din zona Transilvaiei, Manastirile din Bucovina, vacante combinate Bucuresti/munte, turism rural, Delta Dunarii si Marea Neagra.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara