Bucurestiul va fi legat de Budapesta printr-o cale ferata de mare viteza
Data publicarii: 15-11-2007 | TurismGuvernul roman si cel ungar au stabilit, in urma sedintei comune de miercuri, sa construiasca o linie ferata de mare viteza pe ruta Budapesta -Bucuresti -Constanta, pentru a integra cele doua state in sistemul de transport feroviar international de calatori cu trenuri de mare viteza.
Potrivit unei Declaratii Comune a Ministerului Transporturilor (MT) roman si a Ministerului Economiei si Transporturilor ungar adoptata, miercuri, la Sibiu, in sedinta comuna a guvernelor celor doua state, va fi realizata o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta - Bucuresti - Constanta, cu legatura la reteaua europeana de transport feroviar. Aceasta linie va lega Budapesta de Bucuresti si Constanta, ca o prelungire a axei de mare viteza Paris - Strasburg - Stuttgart - Viena - Bratislava - Budapesta.
De asemenea, ministerele de transporturi din cele doua state au mai adoptat o declaratie comuna, potrivit careia vor dezvolta unitar infrastructura drumurilor secundare de interes comun care traverseaza frontiera romano-ungara. O alta preocupare a celor doua state o constituie dezvoltarea retelei de autostrazi si drumuri publice deschise traficului international, care sa faca fata cresterii rapide a cererii generate de traficul intern si de tranzit.
Cele doua guverne au convenit modul in care vinietele romanesti si ungare se vor putea distribui pe teritoriul celuilalt stat. Astfel, Romania a creat cadrul legal pentru eliberarea acestora de catre persoanele si agentii economici din Ungaria, care se pot adresa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), pentru incheierea unor conventii in acest sens. In ceea ce priveste distribuirea rovinietei romanesti in Ungaria, in prezent, CNADNR desfasoara o licitatie pentru tiparirea de roviniete necesare si este pregatita sa incheie conventii de distribuire a rovinietei cu orice firma ungureasca interesata.
Totodata, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat o nota referitoare la continuarea colaborarii romano-ungare in ceea ce priveste transport feroviar si rutier, printre obiective numarandu-se cresterea traficului feroviar si rutier de marfa si calatori, inlaturarea barierelor tehnice existente pe reteaua feroviara si rutiera, cresterea calitatii serviciilor, a vitezei comerciale a trenurilor, dar si reducerea duratei de parcurs si reducerea costurilor cu intretinerea materialului rulant si a infrastructurii feroviare. Aceste actiuni vor facilita tranzitul persoanelor cu drept comunitar de libera circulatie pe drumurile secundare care traverseaza frontiera romano-ungara cand acquis-ul Schengen va fi total implementat de catre Romania si Ungaria.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor