Angajatorii, speriati de frenezia cumparaturilor online ale salariatilor
Data publicarii: 16-11-2007 | HR/CariereApropierea sarbatorilor de iarna creeaza frisoane angajatorilor din SUA la gandul perioadelor foarte mari de timp pe care salariatii le vor petrece online de la locul de munca in cautarea cadourilor pentru cei dragi, noteaza Gandul. De fapt, timpul pe care angajatii il aloca navigarii pe Internet de la serviciu a devenit un subiect de dezbatere la nivel national de ceva vreme.
Opinia aproape generala a managerilor de resurse umane este ca patronii trebuie sa-si informeze angajatii asupra regulilor ce exista in interiorul firmei cu privire la utilizarea Internetului in scopuri personale. O alta varianta este instalarea de softuri care se blocheze accesul pe anumite site-uri sau care sa monitorizeze traficul. Pe de alta parte, specialistii HR considera ca un patron nu trebuie sa se transforme intr-un dictator si ca o atmosfera deschisa la serviciu, care sa includa si mici "incursiuni" pe Internet in interes personal, il fac pe angajat mai relaxat si mai productiv.
Potrivit sondajelor, angajatii folosesc Internetul de la serviciu pentru o multime de scopuri personale: isi verifica e-mailul, folosesc programe de mesagerie instant pentru a discuta cu prietenii, fac cumparaturi online, download-eaza muzica, scriu pe blogul personal sau isi actualizeaza profilul pe site-uri de socializare precum MySpace.com.
Perioada din an este si ea responsabila pentru anumite obisnuinte de navigare pe Internet a angajatilor: daca vara este momentul in care sunt cautate informatii referitoare la destinatii turistice sau rezultatele diferitelor competitii sportive, apropierea sarbatorilor de Craciun face ca angajatii sa piarda foarte mult timp online in cautare de cadouri.
Interzicerea Internetului la locul de munca - o practica contraproductiva
"Le sugeram companiilor sa aiba anumite politici cu privire la modul de utilizare a Internetului si sa le prezinte angajatului intr-un mod pozitiv, nu punitiv. Daca se ia in consideratie ca toti angajatii sunt adevarati profesionisti, atunci utilizarea Interntului la locul de munca trebuie privita intr-un mod profesionist", spune Rick Gibbs, specialist de resurse umane la Administraff, o companie din Huston ceare se ocupa de consiliere in HR.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025