Angajatorii, speriati de frenezia cumparaturilor online ale salariatilor
Data publicarii: 16-11-2007 | HR/CariereApropierea sarbatorilor de iarna creeaza frisoane angajatorilor din SUA la gandul perioadelor foarte mari de timp pe care salariatii le vor petrece online de la locul de munca in cautarea cadourilor pentru cei dragi, noteaza Gandul. De fapt, timpul pe care angajatii il aloca navigarii pe Internet de la serviciu a devenit un subiect de dezbatere la nivel national de ceva vreme.
Opinia aproape generala a managerilor de resurse umane este ca patronii trebuie sa-si informeze angajatii asupra regulilor ce exista in interiorul firmei cu privire la utilizarea Internetului in scopuri personale. O alta varianta este instalarea de softuri care se blocheze accesul pe anumite site-uri sau care sa monitorizeze traficul. Pe de alta parte, specialistii HR considera ca un patron nu trebuie sa se transforme intr-un dictator si ca o atmosfera deschisa la serviciu, care sa includa si mici "incursiuni" pe Internet in interes personal, il fac pe angajat mai relaxat si mai productiv.
Potrivit sondajelor, angajatii folosesc Internetul de la serviciu pentru o multime de scopuri personale: isi verifica e-mailul, folosesc programe de mesagerie instant pentru a discuta cu prietenii, fac cumparaturi online, download-eaza muzica, scriu pe blogul personal sau isi actualizeaza profilul pe site-uri de socializare precum MySpace.com.
Perioada din an este si ea responsabila pentru anumite obisnuinte de navigare pe Internet a angajatilor: daca vara este momentul in care sunt cautate informatii referitoare la destinatii turistice sau rezultatele diferitelor competitii sportive, apropierea sarbatorilor de Craciun face ca angajatii sa piarda foarte mult timp online in cautare de cadouri.
Interzicerea Internetului la locul de munca - o practica contraproductiva
"Le sugeram companiilor sa aiba anumite politici cu privire la modul de utilizare a Internetului si sa le prezinte angajatului intr-un mod pozitiv, nu punitiv. Daca se ia in consideratie ca toti angajatii sunt adevarati profesionisti, atunci utilizarea Interntului la locul de munca trebuie privita intr-un mod profesionist", spune Rick Gibbs, specialist de resurse umane la Administraff, o companie din Huston ceare se ocupa de consiliere in HR.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private